ایجاد مجتمع خدماتی گردنه قوچک روی میز فرماندار شمیرانات

فرماندار شمیرانات تاکید کرد: گردنه قوچک گلوگاهی حساس و منطقه‌ای حادثه‌خیز است لذا نیازمند ایجاد مجتمع خدمات بین‌راهی مشتمل از نیروی انتظامی، پلیس راه، راهداری، هلال احمر و اورژانس هستیم که پیگیری این مهم را در دستور کار خواهیم داشت.

به گزارش شمیرانات خبر به نقل از ایرنا، مجتبی ذاکریان روز جمعه پس از بازدید میدانی از پایگاه‌های خدماتی – امدادی گردنه قوچک و سفر یک‌روزه به بخش رودبار قصران اظهار داشت: مجتمع مذکور در شورای برنامه‌ریزی سال‌های گذشته تصویب و در استانداری مطرح شده است. با توجه به بررسی‌ اجمالی این طرح، مانع جدی پیش‌رو نیست و قابلیت اجرایی دارد.

وی ادامه داد: ایجاد مجتمع خدمات بین‌راهی گردنه قوچک از اموری‌ است که نیازمند هماهنگی بین دستگاهی و وظیفه فرمانداری به شمار می‌آید، چرا که تمامی موانع از جمله مالکیت اراضی ملی، به نفع عمومی مردم قابل حل است. قانون برای تسهیل شرایط زندگی مردم است، قصد ما اقدام غیرقانونی نیست.

نماینده عالی دولت در شمیرانات با بیان اینکه در این شهرستان با ضعف قانون، نیروی کار و کارشناسی، ایده و خلاقیت و منابع مالی مواجه نیستیم، خاطرنشان کرد: عمده اشکال بسیاری از مسائل شمیرانات ضعف پیگیری‌ است که مصوبه‌ای به تصویب رسیده اما به دلایل متعددی از جمله ظهور اولویت‌های دیگر و جابه‌جایی مدیران مشمول زمان می‌شود. لذا تلاش ما بر پیگیری مجدانه و تسریع در اجرای امور در راستای ارتقای شرایط شهرستان خواهد بود.

گردنه قوچک محور مواصلاتی شمال (سوهانک) و شرق (استخر) تهران به لواسانات و رودبار قصران است؛ این مسیر دسترسی یکی از محورهای مهم شمیرانات به شمار می‌آید که در روزهای تعطیل پایان هفته با تردد جمعیت کثیری از گردشگران، طبیعت‌گردان و ورزشکاران مواجه می‌شود. در حال حاضر مقر پلیس راه ۲ بخش مذکور، یک راهدارخانه و یک پایگاه امداد و نجات هلال احمر در ابتدای این گردنه واقع شده است.

خواستار مطالبه‌گری و نظارت بیش از پیش شهروندان بر عملکرد کارگزاران هستیم

ذاکریان همچنین در این سفر در جمع نمازگزاران جمعه و مسئولان رودبار قصران اظهار داشت: در سنوات قبل نیز تلاش‌های بسیاری برای پیشبرد اهداف شهرستان صورت گرفته اما برخی موارد نگاه ویژه ای می‌طلبد که با تعامل بیشتر، اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی پیگیری خواهیم کرد تا در مقاطع زمانی کوتاه بتوانیم گام‌های مثبتی داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه بازدیدها نباید صرف گزارش‌دهی باشد و هدف ما احصای مشکلات و حل آن‌ها به نفع مردم است، گفت: انتظار داریم شهروندان نیز در این مسیر ضمن مطالبه‌گری و نظارت بر عملکرد کارگزاران‌، ما را از توصیه، نظرات و تذکرات خود محروم نکنند.

این مقام مسئول افزود: با توجه به شرایط لواسانات و رودبار قصران و تکلیف و تاکید استاندار تهران، مسئولیت‌مان در حوزه این ۲ بخش بیش‌تر از دیگر مناطق حوزه استحفاظی‌ است. اگر امکانی فراهم شود، ساختمان فرمانداری را از حوزه شهری شمیران به این منطقه منتقل می‌کنیم و تا آن زمان رفت‌وآمد بیشتری خواهیم داشت.

فرماندار شمیرانات بیان داشت: مبنای جامعه الهی و دینی بسط عدالت و برابری‌ برای رشد افراد و رسیدن به قرب الهی‌ است. وظیفه ما نیز در دولت کارگزاری‌ است و نباید خود را در جایگاه نظریه‌پردازی قرار دهیم.

وی ادامه داد: فلسفه تلاش، اقدامات و ماموریت بزرگ کارگزارن تسهیل شرایط و حل مشکلات معیشتی و زیرساختی زندگی مردم است تا با آرامش خاطر مسیر رشد و تکامل را در فضایی عادلانه و یکسان طی کنند. در واقع وظیفه دولت زمینه‌سازی‌ است و اصل کار برای رساندن انسان به کمال برعهده ولی فقیه و بعد از ایشان ائمه جمعه و امامان جماعت است.

ذاکریان تاکید کرد: تمامی اقدامات و پروژه‌های شهرستان دارای پیوست فرهنگی خواهد بود و اعتقادات و باورهای ارزشی در آن‌ها لحاظ می‌شود. ائمه جمعه نیز هدایت‌گران مردم منطقه هستند و ما برای اجرای برنامه‌های آنان تمام توان خود را به کار می‌گیریم.

امام جمعه رودبار قصران نیز در این دیدار با فرماندار شمیرانات اظهار داشت: ذات دولت جوان نشاط است و جامعه نیازمند این مهم بود؛ ولایت‌مداری نیز از شاخص‌های مهم کارگزاران است که بحمدالله در دولت جدید از راس آن تا مسئولان محلی شاهد هستیم.

حجت الاسلام سیدمجتبی حسنی یادآور شد: روحیه مردمی بودن مسئولان بسیار حائز اهمیت است و باید برای مردم منطقه که مشکلات فراوانی دارند برجسته شود. بازگرداندن اعتماد و باور مردم که سرمایه اصلی نظام است و با حضور صاحبان زر و زور و تزویر در این منطقه خدشه‌دار شده باید مورد توجه خاص مسئولان باشد.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات رودبار قصران پرداخت و گفت: در زمینه بهداشت و درمان شاید معیارهای استاندارد از جمله جمعیت منطقه توجیه نداشته باشد اما علاوه بر این‌که آمار جمعیت شناور و متغییر با جمعیت سرشماری شده بسیار تفاوت دارد، خیرانی داوطلب احداث بیمارستان هستند که موانع قانونی، سد راه آن‌ها می‌شود. لذا با توجه به بعد مسافتی و بار ترافیک منطقه که علت از دست دادن جان برخی بیماران شده است، خواستار رفع موانع و همکاری با خیران هستیم.

امام جمعه رودبار قصران ضمن قدردانی از زحمات معلمان بخش ابراز داشت: یکی از الزامات منطقه حضور فرهنگیانی انقلابی‌ است که توجه ویژه‌ای به مباحث تربیتی دانش‌آموزان داشته باشند؛ همچنین مختلط بودن برخی مدارس هرچند کم‌جمعیت معضل دیگری در رودبار قصران است که بایستی حل‌وفصل شود.

فرماندار شمیرانات با اشاره به این موضوع بر استفاده از ظرفیت نیروهای طلبه تاکید کرد و گفت: دوره ابتدایی دوره شکل‌گیری و پایه‌ریزی هویت فرزندان ماست لذا با قید فوریت نسبت به صدور مجوزهای لازم برای ورود نیروهای باانگیزه به مدارس که جهادی و رایگان با طرح و برنامه برای مباحث تربیتی دانش‌آموزان کار می‌کنند، اقدام خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، عمده مشکلات مطروحه از سوی مسئولان محلی و شوراهای رودبار قصران خطاب به فرماندار شمیرانات، اصلاح و ایمن‌سازی محور زردبند – فشم بویژه گردنه کمرخانی، احداث کلانتری شمشک و یا افزایش نیرو و امکانات کلانتری فشم، و ارتقای سرانه بهداشت و درمان این بخش بود.

بازدید از محورهای مواصلاتی رودبار قصران، کلانتری ۱۶۲ فشم، پایگاه‌های امدادی خدماتی گردنه قوچک،هتل آرینا و نشست مشترک با امام جمعه بخش و شرکت در نماز جمعه رودبار قصران از برنامه‌های روز جمعه فرماندار شمیرانات، معاون فنی عمرانی و رئیس بازرسی فرمانداری، بخشدار رودبار قصران، جمعی از مدیران فرمانداری، مسئولان محلی و شوراهای منتخب مردم بود.

شمیرانات متشکل از شهر شمیران (منطقه یک، و شمال و شرق منطقه ۲ تهران ) و ۲ بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی پایتخت گستره شده است.

این شهرستان دارای کوه‌ها، رودها، دره‌ها و محل عبور رودخانه جاجرود به سد لتیان و به همین علت در تمامی فصول با استقبال چشمگیر گردشگران و کوهنوردان مواجه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا