اجرای طرح فجرانه در ۱۱۰ فروشگاه زنجیره‌ای و خرد در شمیرانات

فرماندار شمیرانات گفت: ۱۱۰ فروشگاه زنجیره‌ای و خرد در سطح شهرها و روستاهای تابعه شهرستان آماده ارائه خدمات سومین مرحله طرح فجرانه (کالابرگ) هستند.

به گزارش پایگاه خبری شمیرانات خبر به نقل از خبرگزاری مهر، مجتبی ذاکریان بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۱۰ فروشگاه زنجیره‌ای و خرد در سطح شهرها و روستاهای تابعه شهرستان همزمان با سراسر کشور آمادگی ارائه خدمات سومین مرحله طرح فجرانه (کالابرگ) را جهت تأمین اقلام مورد نیاز شهروندان دارند.

ذاکریان گفت: در طرح مذکور که از دهه مبارک فجر ۱۴۰۲ در سه مرحله آغاز شده است، یک سبد ۱۱ قلمی کالا شامل گوشت، مرغ، گوشت منجد گوساله، حبوبات، قند و شکر، برنج، ماکارونی، روغن، تخم مرغ، ماست کم چرب، شیر کم چرب و پنیر است که برای تأمین حداقل کالری پروتئین، ریز مغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ انتخاب شده و مابه‌التفاوت آن قیمت‌ها با قیمت سال ۱۴۰۲ از محل یارانه جدید دولت تأمین خواهد شد.

وی افزود: قیمت خرید سبد مشتمل بر ۱۱ قلم فوق، ۷۴۳ هزار و ۷۵۰ تومان بوده است که خانوار دهک‌های اول تا هفتم درآمدی در صورت خرید بسته می‌بایست قیمت سال ۱۴۰۱ را به مبلغ ۵۲۳ هزار و ۳۰۰ تومان پرداخت نمایند و مابه التفاوت آن تا قیمت سال ۱۴۰۲ به مبلغ ۲۲۰ هزار و ۴۵۰ تومان از محل اعتبار جدید دولت تأمین می‌شود.

فرماندار شمیرانات خاطرنشان کرد: اعتبار جدید (۲۲۰ هزار تومانی) علاوه بر یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی فعلی بوده و خانوار یارانه‌بگیر به صورت مجزا یارانه نقدی خود را به صورت ماهیانه دریافت خواهند کرد، مبلغ حمایتی دولت به صورت اعتبار در حساب سرپرست خانوار تخصیص یافته و در زمان خرید و متناسب با میزان خرید مصرف می‌شود.

براساس این گزارش، برای تسهیل دسترسی همشهریان به اطلاعات طرح کالابرگ الکترونیکی فجرانه، نرم‌افزار شما و کد دستوری موبایلی #۱۴۶۳ *۵۰۰* در نظر گرفته است که باید با استفاده از تلفن همراه سرپرستان خانوار مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا