بخشی از اراضی ملی تصرف شده در شمیرانات آزادسازی شد

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شمیرانات از رفع تصرف ۳ هزار متر مربع اراضی ملی منطقه حفاظت شده ورجین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شمیرانات خبر به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، امامعلی یگان زاده با اشاره به اینکه در اجرای این آراء، نماینده اجرای احکام کیفری بخش رودبارقصران و نماینده کلانتری ۱۶۲ فشم نیز حضور داشتند، افزود: اراضی به مساحت حدود ۳ هزار مترمربع در منطقه سرخوشه اوشان براساس حکم قضایی رفع تصرف شد.

وی با بیان اینکه دست‌اندازی به طبیعت و تغییر کاربری اراضی، چرای بی رویه و زود هنگام مراتع، باعث از بین رفتن محیط زیست و فرسایش خاک و آلودگی آب‌های سطحی و کاهش آب‌های زیرزمینی شده است، اظهار داشت: شهروندان در صورت مشاهده تخلف و تخریب محیط زیست موضوع را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۴۰ سازمان حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

بخشی از اراضی ملی تصرف شده در شمیرانات آزادسازی شد

شایان ذکر است، منطقه حفاظت‌شده ورجین با مساحت ۲۶,۹۰۷ هکتار، منطقه‌ای کوهستانی در بخش لواسانات از توابع شهرستان شمیرانات است. این منطقه در شمال‌ شرق تهران قرار دارد و از شمال با پارک ملی لار و از سمت شرق با منطقه حفاظت‌شده البرز مرکزی هم‌مرز است.

این منطقه به موجب مصوبه شماره ۸۹ شورای عالی حفاظت محیط‌زیست در سال ۱۳۶۱ به عنوان منطقه حفاظت شده اعلام شد، منطقه حفاظت شده ورجین، از نظر تنوع زیستی حائز اهمیت زیادی است و از دیرباز مورد توجه بوده‌ است، قوچ و میش البرز مرکزی، کل و بز، پلنگ، گرگ، خرس قهوه‌ای و گراز مهمترین گونه‌های حیات وحش منطقه به‌شمار می‌روند.

در این منطقه گونه‌های زادآور پرنده شامل گونه‌های کورکور سیاه، کرکس، قرقی، سارگپه معمولی، سارگپه پا بلند، عقاب طلایی، دلیجه، کبک دری، کبک، بلدرچین، جغد کوچک و جغد شاخدار نیز به عنوان گونه‌های بارز و مهم معرفی شده‌اند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا