تشدید نظارت‌ها بر صنف املاک در شمیرانات

معاون برنامه‌ریزی، اداری و مالی فرماندار شمیرانات، با توجه به در پیش‌رو بودن فصل تابستان و رونق خرید و فروش و اجاره مسکن، از تشدید نظارت‌ها و افزایش بازرسی‌ها از صنف مشاوران املاک سطح شهرستان خبر داد.

 به گزارش پایگاه خبری شمیرانات خبر به نقل از روابط عمومی فرمانداری شمیرانات، کاظم فرخ‌زاد روز یک‌شنبه در حاشیه جلسه‌ای که با حضور نمایندگان وزارت راه و شهرسازی و صمت شمیرانات در سالن اجتماعات شهدای شمیرانات فرمانداری برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس قانون ساماندهی بازار زمین مسکن و اجاره‌بها، و پیش‌رو بودن فصلی که خرید و فروش و اجاره مسکن در آن افزایش می‌یابد، جلسه امروز تشکیل و تصمیماتی مبنی بر تشدید نظارت‌ها و افزایش بازرسی‌ها از صنف مشاوران املاک سطح شهرستان با هدف رفاه شهروندان اتخاذ شد.

 وی با تأکید بر این‌که نقش محوری و اصلی را مردم ایفا می‌کنند، ادامه داد: مورد انتظار است شهروندان در مراجعه به واحدهای مشاوره املاک به پروانه کسب آن‌ها و فضای شفاف که نشانگر فعالیت قانونی است توجه نمایند تا در صورت پیش‌آمد موارد غیرقانونی یا خارج عرف قابل رصد و پیگیری باشد.

 براساس این گزارش، قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌‌‌بها، در جلسه علنی ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ به تایید شورای نگهبان رسید. این قانون برای اجرا به قوه قضائیه، وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک مرکزی ابلاغ شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا