زمستان سال جاری میزان نمکپاشی کاهش قابل ملاحظه‌ای دارد/شهروندان برای حفاظت از محیط زیست مدیریت شهری را یاری دهند

رییس شورای اسلامی شهر شمشک دربندسر از شهروندان درخواست کرد برای حفاظت از محیط زیست مدیریت شهری را یاری دهند.

به گزارش پایگاه خبری شمیرانات خبر، حسین ساوه شمشکی رییس شورای اسلامی شهر در گفتگویی با اشاره به آسیبهای زیست محیطی ناشی از نمکپاشی گفت: نمکپاشی یکی از عوامل مهم در تخریب محیط زیست است.

تخریب گسترده محیط زیست، آلودگی و بلا استفاده شدن آبهای سطحی و منابع آب زیرزمینی، از بین رفتن درختان و تخریب مراتع و تخریب زیرساختهای شهری از آثار سوء نمکپاشی در زمستان است.

وی ادامه داد: به همین منظور برای حفاظت و حراست از زیرساختهای شهری و محیط زیست، در دوره ششم شوراهای اسلامی شهر میزان خرید و پاشش نمک از ۳۵۰۰ تن در زمستان سال ۱۴۰۰ به ۱۳۰۰ تن در زمستان ۱۴۰۲ رسید.

رییس شورای شهر افزود: برای حفاظت از محیط زیستمان و منابع رو به نابودی آبی، نیاز به کاهش هرچه بیشتر پاشش نمک در خیابانهای سطح شهر میباشد، به همین منظور در شورای اسلامی شهر تصمیم بر این شد در زمستان سال جاری میزان خرید و پاشش نمک باز هم کاهش یابد.

ساوه شمشکی گفت: این امر موجب جلوگیری از تخریب محیط زیست و زیرساختهای شهری خواهد شد اما رسیدن به این هدف جز با همکاری و همراهی همشهریان محترم میسر نخواهد شد. استفاده از لاستیک یخ شکن و زنجیر چرخ علاوه بر اینکه از الزامات مندرج در قانون راهنمایی و رانندگی برای رانندگان در مناطق سردسیر و برفی است، در کنار حفظ ایمنی خودرو و سرنشینان آن، یاری دهنده ی مجموعه مدیریت شهری برای کاهش پاشش نمک در هنگام بارش برف خواهد شد.

رییس شورای شهر در پایان گفت: بنابراین از همه همشهریان عزیز تقاضا میشود تا پیش از آغاز بارش برف نسبت به تهیه لاستیک یخ شکن و یا زنجیر چرخ اقدام نمایند تا در روزها و شبهای برفی با بهره گیری از این امکانات علاوه بر تردد آسان، عوامل برفروبی را در نمکپاشیِ کمتر، یاری رسانند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا