شمیرانات، تافته جدا بافته در موضوع تعطیلی مدارس

با وجود تعطیلی مستمر مدارس چند شهرستان استان تهران به خاطر شرایط جوی، مسوولان شهرستان شمیرانات نشان دادند که این منطقه تافته جدا بافته‌ای است.

به گزارش پایگاه خبری شمیرانات خبر به نقل از خبرگزاری فارس، هوای شهر ما از خیلی از شهرهای دیگه که مدارسشون تعطیل شده، سردتره اما نمی‌دونم چرا کلاس‌های ما غیرحضوری نمی‌شن». این را مجتبی یکی از اهالی شهرستان شمیرانات می‌گوید.
روز گذشته اداره هواشناسی استان تهران طی اطلاعیه‌ روزانه خود، برای شمیرانات به طور میانگین کمینه دمای منفی ۵ درجه سانتی‌گراد را پیش‌بینی کرد؛ این در صورتی است که برای برخی نقاط مانند لواسان کمینه دمای منفی ۸ درجه سانتی‌گراد هم پیش‌بینی شده بود.
یک‌شنبه شب مدارس ابتدایی و متوسطه فیروزکوه، دماوند، رودهن، ملارد، شهریار، قدس و رباط‌کریم در نوبت صبح (و برخی شهرستان‌ها حتی در نوبت عصر) به علت بارش برف، یخبندان و کاهش محسوس دما غیرحضوری شد.
این تصمیمات در صورتی برای مدارس این شهرستان‌ها اتخاذ شد که به‌طور مثال کمینه دمای پیش‌بینی شده برای قدس، ملارد و رباط‌کریم منفی ۴ درجه‌ سانتی‌گراد پیش‌بینی شده بود اما با این وجود ردی از نام شمیرانات در بین تعطیلی‌ها به چشم نخورد. 
البته تعطیلی مدارس در روز دوشنبه متوقف نشد ‌و مسوولان ۵ شهرستان استان، دوشنبه‌شب اعلام کردند که به علت برودت هوا روز سه‌شنبه نیز مدارس نوبت صبح کلیه مقاطع -یا برخی مقاطع- منطقه آن‌ها غیرحضوری برگزار می‌شود.
فرماندار پردیس محسن قضاتلو شامگاه دوشنبه در این خصوص گفت هم‌اکنون دمای هوا منفی ۴ درجه و در نیمه شب به منفی ۷ درجه خواهد رسید و برگزاری کلاس‌ها به‌طور حضوری برای سلامتی دانش‌آموزان، معلمان و مربیان مضر است.
اداره هواشناسی استان تهران هم دیروز هشدار داد «تا فردا، کاهش محسوس دما و یخبندان سطح زمین» مورد انتظار است.
خبرنگار فارس این موضوع را از فرمانداری و آموزش و پرورش شهرستان شمیرانات پیگیری کرد اما به علت عدم پاسخگویی آن‌ها، این پیگیری‌ها حاصلی نداشت.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا