مراسم عزاداری شب تاسوعا در شهر شمشک دربندسر برگزار شد

مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی با حضور گسترده مردم در مساجد، تکایا، بقاع متبرکه و حسینیه‌های سطح شهر شمشک دربندسر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شمیرانات خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری و شورای اسلامی شهر شمشک دربندسر، مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی با حضور گسترده مردم و دلدادگان به اهل بیت(ع) در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها  و بقاع متبرکه شهر شمشک دربندسر برگزار شد.

مردم ولایتمدار و عزادار شهر شمشک دربندسر در شب تاسوعای حسینی با حضور در مساجد و تکایای محلات دورود، جیرود، شمشک پایین، شمشک بالا، سفیدستان، تلخاب دربندسر، بالالاراب دربندسر و پایین لاراب دربندسر و برپایی دستجات زنجیرزنی و سینه‌زنی در سطح شهر در سوگ سید و سالار شهیدان عزاداری کردند.

در این آیین ارادتمندان حضرت قمر بنی‌هاشم(ع) با ندای ای اهل حرم میر و علمدار نیامد، سقای حسین سرور و سالار نیامد عزاداری کردند و در ماتم وفادارترین جلوه هستی عباس بن علی(ع) بر سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.

مهندس خشنودی بخشدار رودبارقصران به همراه دکتر مهدی ساوه شمشکی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر نیز با حضور در میان عزاداران حسینی، همراه با مردم به عزاداری شهادت قمر منیر بنی هاشم، حضرت ابالفضل العباس‌(ع) پرداختند.

مهندس خشنودی بخشدار رودبارقصران، دکتر مهدی ساوه شمشکی شهردار، سرهنگ خسروزاده رییس کلانتری ۱۶۲ فشم و نورمحمد بلوکات نایب رییس شورای اسلامی شهر شمشک دربندسر با حضور در حسینیه بالالاراب دربندسر همراه با عزاداران حسینی در این حسینیه اقامه عزا کردند.

پیش از این مراسم دکتر مهدی ساوه شمشکی شهردار، نور محمدبلوکات نایب رییس شورای شهر و اسفندیار شمشکی عضو شورا با حضور در حسینیه سفیدستان در عزای شهادت حضرت عباس‌(ع) همراه با مردم عزاداری کردند.

بعدازظهر امروز نیز مراسم تعزیه‌خوانی در تکایای سطح شهر برگزار شد. در حسینیه بالالاراب دربندسر و حسینیه شمشک بالا مراسم تعزیه شهادت حضرت علی اکبر‌(ع) برگزار شد.

دکتر مهدی ساوه شمشکی شهردار و اسفندیار شمشکی رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا با حضور در حسینیه شمشک بالا به تماشای مراسم تعزیه نشستند.

مراسم عزاداری تاسوعای حسینی فردا صبح نیز در اقصی نقاط شهر با راه اندازی دسته‌جات عزادارای سینه‌زنی و زنجیرزنی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا