نذر سلامت هلال احمر شمیرانات در آئین‌های عزاداری

معاون جمعیت هلال احمر شمیرانات اعلام کرد: جوانان هلال احمر همزمان با فرا رسیدن ایام سوگواری اباعبدالله (ع) در قالب طرح "نذر سلامت" در دهه اول محرم با حضور در هیات های مذهبی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا نظارت دارند.

به گزارش شمیرانات خبر به نقل از ایرنا، جمال شریفی ظهر جمعه بیان داشت: این طرح به منظور کاهش چرخه انتقال ویروس کرونا طی ۱۰ روز اول محرم ادامه خواهد داشت و نیروهای جوان و داوطلب هلال احمر با حضور در هیات های مذهبی تحت پوشش شمیرانات، علاوه بر تب‌سنجی و نظارت بر رعایت فاصله اجتماعی، به توزیع ماسک و مواد ضد عفونی نیز می‌پردازند.

وی در ادامه از همکاری بین سازمان جمعیت هلال احمر و نیروی انتظامی خبر داد و گفت: این تعامل زمینه‌ساز خدمت رسانی بهتر در شب‌های عزاداری امام حسین علیه‌السلام و افزایش امنیت و آرامش در جامعه شده است.

معاون جمعیت هلال احمر شمیرانات با بیان اینکه ایمنی و امنیت از مهمترین مولفه‌های انجام و ارائه خدمات امدادی است، تصریح کرد: پلیس در مواقع سوانح و بحران‌ها اولین نهادی است که با هلال احمر همکاری می‌کند و از ظرفیت های این نهاد پرتوان برای امنیت حوزه بحران زده بهرمند می‌شود.

شریفی افزود: با توجه به شرایط کنونی جامعه و شیوع ویروس کرونا و همچنین برگزاری مراسم سوگواری سالار شهیدان، اباعبدالله الحسین جوانان هلال احمر درصدد برآمدند تا برای نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در راستای طرح نذر سلامت در شبهای پر ازدحام تاسوعا و عاشورا حسینی با همراهی نیروی انتظامی از هیئت‌های سطح منطقه بازدید کنند.

وی خاطر نشان کرد: تعامل و هم‌افزایی دستگاه‌ها، باعث افزایش ضریب احساس امنیت و آسوده خاطری در جامعه می شود و این سازمان‌ها همانند گذشته آمادگی تعامل و همکاری همه جانبه با پلیس در راستای پاسداری از حریم نظم و امنیت، کمک به اجرای برنامه های بشر دوستانه و تکریم منزلت انسانی را دارد.

شمیرانات متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه ۲ تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شدقی پایتخت واقع شده است.

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل