همایش شیرخوارگان حسینی در شمشک دربندسر

جمعی از شهروندان شهر شمشک دربندسر با تجمع در پارکینگ سی سر بالا لاراب دربندسر، به یاد طفل شش ماهه حضرت سید الشهدا‌(ع) گرد هم آمدند.

به گزارش پایگاه خبری شمیرانات خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری و شورای اسلامی شهر شمشک دربندسر، همزمان با اولین جمعه ماه محرم، سوگواره شیرخوارگان حسینی امروز جمعه بیست‌ و دوم تیر در شهر شمشک دربندسر برگزار شد. این همایش معنوی یادآور مظلومیت حضرت علی‌اصغر‌(ع) است.

در این همایش، مادران، نوزادان خود را درحالی‌ که لباس سبزرنگ را به تن و پیشانی‌بند لبیک یا حسین‌(ع)، یا اباعبدالله الحسین (ع)، یا علی اصغر‌(ع) به سر داشتند، همراه خود آورده و به سوگواری پرداختند.

در این گردهمایی معنوی مادران با در آغوش گرفتن کودکان شیرخوار خود به یاد علی اصغر‌(ع) کودک شش ماهه امام حسین‌(ع) اشک ماتم ریختند و با ذکر مصیبت آنچه در کربلا بر اهل بیت عصمت و طهارت علیهما السلام گذشت، یاد نوزاد شهید مظلوم دشت کربلا را گرامی داشتند.

در این مراسم معنوی مداحان در ماتم اهل بیت عصمت و طهارت‌(ع)، مرثیه سرایی کردند و مادران عزادار حسینی نیز فرزندان شیرخواره خود را بالای سر گرفته بودند و با چشمانی اشکبار در غم شهادت طفل شیرخوار امام حسین‌(ع) اشک ریختند.

همایش شیرخوارگان حسینی مراسمی است که همه ساله به یاد حضرت علی اصغر‌(ع) کودک شیرخواره و کوچک‌ترین شهید واقعه کربلا توسط مسلمانان در ایران و دیگر کشورهای جهان در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می‌شود.

همایش شیرخوارگان حسینی با همکاری جمعی از جوانان دربندسر و هیئت‌های مذهبی در منطقه سی سر دربندسر برگزار شد. دکتر مهدی ساوه شمشکی شهردار به همراه اسفندیار شمشکی رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر نیز در این مراسم حضور داشتند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا