چهارمین راهپیمایی نیابتی اربعین در شهر شمشک دربندسر

همچون سنوات اربعین سالهای گذشته به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر شمشک دربندسر و با همکاری پایگاههای مقاومت بسیج و هیئات مذهبی محلات مختلف شهر، مراسم راهپیمایی دلدادگان اباعبدالله الحسین (ع) و عشاق کربلا با حضور پرشور شهروندان شهر شمشک دربندسر و جمعی از اهالی شهرها و روستاهای بخش رودبارقصران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شمیرانات خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری و شورای اسلامی شهر شمشک دربندسر، پیاده روی نیابتی اربعین حسینی (ع) چند سالی است که با حضور پرشور مردم شهر شمشک دربندسر از امامزاده محمود (ع) دربندسر تا امامزاده محمد (ع) شمشک به نیابت از پیاده‌روی اربعین از نجف تا کربلا برگزار می‌شود و امسال نیز همچون سال‌های گذشته این مراسم معنوی از ساعات اولیه صبح با حضور پرشور مردم برگزار شد.

 از ساعات اولیه صبح روز یکشنبه، ۴ شهریور ماه، مردم محلات مختلف شهر به منظور برگزاری پیاده روی نیابتی در آستان مقدس امامزاده محمود (ع) دربندسر گرد هم آمدند که حاضرین پس از پذیرایی صبحانه در موکب این آستان مقدس، با قرائت زیارت عاشورا، مداحی و سینه زنی برای حرکت به سمت آستان مقدس امامزاده محمد (ع) شمشک مهیا شدند.

در طول مسیر پیاده روی نیز با همکاری پایگاههای مقاومت بسیج و هیئات مذهبی محلات مختلف شهر، موکب‌هایی جهت پذیرایی از مردم برقرار شد و با هماهنگی‌هایی صورت گرفته چند دستگاه مینی بوس ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری برای بازگشت شهروندان به محلات خود جنب آستان مقدس امامزاده محمد(ع) شمشک مستقر شدند.

در این مراسم شهروندان با طی مسیر از داخل دربندسر-لارسی و شمشک در انتهای مسیر در محوطه اطراف آستان امامزاده محمد (ع) تجمع کرده و به عزاداری اربعین شهادت سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان پرداختند.

در موکب‌های برپا شده در انتهای مسیر پیاده روی علاوه بر پذیرایی، محل‌هایی برای سرگرمی کودکان و برنامه‌های فرهنگی نیز در نظر گرفته شد و جمعی از شهروندان در مسابقه ادبی-هنری شرکت کردند.

در موکب فرهنگی ویژه کودکان نیز مسابقه نقاشی برگزار شد و به همه شرکت کنندگان هدایایی به رسم یادبود اهدا شد. چهارمین پیاده روی نیابتی حرم تا حرم شهر شمشک دربندسر با اقامه نماز ظهر و عصر در امامزاده محمد (ع) شمشک به پایان رسید.

روحانیت معزز و امامان جماعت مساجد، مهندس خشنودی بخشدار رودبارقصران، دکتر مهدی ساوه شمشکی شهردار، رییس و اعضای شورای شهر شمشک دربندسر و جمعی از مدیران شهری همگام با مردم در این پیاده روی شرکت کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا