یکصد فقره ساخت‌ و ساز غیرمجاز در شمیرانات تخریب شد

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان شمیرانات گفت: حدود یکصد فقره ساخت‌ و ساز غیرمجاز در روستای امامه از توابع بخش رودبارقصران این شهرستان قلع‌ وقمع که بر اساس آن هشت هکتار زمین کشاورزی رفع تصرف و آزادسازی شد.

به گزارش پایگاه خبری شمیرانات خبر به نقل از خبرگزاری ایرنا، فائق فتحی روز دوشنبه در حاشیه عملیات قلع‌ و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای دستور مقام قضائی و مصوبه شورای تامین شمیرانات و اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی، امروز در حضور نمایندگان مرجع قضایی، فرمانداری و نیروی انتظامی نسبت به برخورد با افرادی که بدون مجوز از کمیسیون تصبره یک ماده یک مستحدثات داشته‌اند، اقدام شد.

وی با اشاره به بارش برف در منطقه خاطرنشان کرد: علیرغم مشکلاتی که در پی بارش رحمت الهی در مسیر اجرای احکام و قلع‌ وقمع ایجاد شد، از هدف اصلی بازنمانده و تا پایان امروز یکصد مورد از ساخت‌ وسازهای غیرمجاز امامه شامل ویلا، دیوارکشی، فوندانسیون، محوطه سازی تخریب و هشت هکتار از زمین‌های کشاورزی آزادسازی شد.

این مسئول با تاکید بر این‌که جهاد کشاورزی شمیرانات با هیچ‌کس تعارف ندارد، گفت: خط قرمز ما حفظ اراضی کشاورزی و امنیت غذایی مردم است؛ اگر کسی قصد ساخت‌ وساز در زمین های کشاورزی و باغ ها را دارد، باید با مراجعه به جهاد کشاورزی ضوابط و تشریفات را طی کند تا با تخریب مواجهه نشود.

فتحی خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی همراه کشاورز و همگام تولیدکننده است و هیچ‌گاه خود را مقابل ایشان قرار نمی‌دهند و به افرادی که قصد دلالی و تفکیک زمین‌های کشاورزی را داشته باشند، اجازه جولان نمی‌دهد و محکم در برابرشان ایستادگی خواهد کرد.

شمیرانات متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه ۲ تهران) و بخش‌های لواسانات و رودبار قصران، در تولید سالانه محصولات باغی دارای رتبه‌های قابل توجهی است که از جمله آن‌ها می‌توان به رتبه اول گیلاس در کشور با تولید ۷۶ هزار تن در چهار هزار و ۵۴۴ هکتار سطح زیر کشت، رتبه اول آلبالو در استان تهران با تولید ۶ هزار و ۳۲۸ تن در ۴۸۵ هکتار سطح زیر کشت، رتبه دوم سیب در استان تهران با تولید ۶۴ هزار و ۸۶۰ تن در یکهزار و ۲۸۲ هکتار سطح زیر کشت اشاره کرد.

همچنین بالغ بر چهار هزار و ۵۰۰ نفر در سطح هفت هزار و ۱۵۸ هکتار زمین قابل کشت این شهرستان مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا