۱۵ هکتار از زمین‌های ملی شمیرانات رفع تصرف شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شمیرانات از رفع تصرف ۱۵ هکتار از زمین‌های ملی در پلاک افجه این شهرستان به ارزش ۱۲ هزار میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شمیرانات خبر به نقل از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، جمشید جویباری روز یکشنبه در این باره گفت: در راستای اجرای احکام قضایی قطعیت یافته دادگاه لواسانات ۱۵۱ هزار و ۲۰۰ متر مربع از زمین‌های ملی پلاک افجه توسط ماموران یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان شمیرانات با همکاری عوامل کلانتری ۱۶۶ لشکرک در حضور فرمانده یگان حفاظت استان، جانشین ایشان و نماینده دادستان بخش لواسانات از ید متصرفان خارج شد.

وی ارزش زمین‌های تصرف شده را ۱۲هزار میلیاردریال اعلام کرد که به دولت بازگردانده شد.

این مسئول اظهار داشت: از شهروندان خواهشمندیم در صورت مشاهده هر گونه تصرف زمین‌های ملی مراتب را از طریق شماره ۱۵۰۴ به یگان حفاظت اطلاع دهند.

جویباری خاطرنشان کرد: گزارش‌های مردمی که در خصوص وقوع تصرف در زمین‌های ملی دریافت می‌شود در کمترین زمان پس از گزارش، توسط اعضای یگان حفاظت منابع طبیعی نسبت به رفع تصرف آن اقدام می‌شود.

کشف و ضبط ۱۴۰۰ کیلو گرم چوب قاچاق در شهرستان بهارستان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های شهریار، رباط کریم، قدس و بهارستان ازکشف و ضبط یکهزار و ۴۰۰ کیلو گرم چوب قاچاق توسط یگان حفاظت این اداره با همکاری آگاهی شهرستان بهارستان خبر داد.

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در گزارش دیگری به نقل از یحیی روستایی با اشاره به اینکه چوب‌های بازداشتی از گونه های توسکا بوده است، افزود: این کشفیات در بازرسی از یک دستگاه خودرو نیسان حامل این چوب‌ها و کنترل پروانه‌های حمل در مبادی ورودی و خروجی شهرستان بهارستان بدست آمده که ضمن توقیف خودرو حامل چوب‌های قاچاق با هماهنگی قضائی، متخلفان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی معرفی شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: کشف و ضبط چوب آلات قاچاق بر اساس ماده ۴۸ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه ارزش تقریبی محموله کشف شده حدود ۱۱۰ میلیون ریال است، گفت: محموله چوب کشف شده در محوطه اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان شهریار جهت طی روند قانونی ضبط گردید.

روستایی از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تصرف و تخریب عرصه‌های ملی و قاچاق چوب مراتب را فوری از طریق سامانه ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا