۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه حفاظت شده ورجین شمیرانات دستگیر شدند

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شمیرانات از دستگیری ۲ شکارچی غیرمجاز قبل از اقدام به شکار در گشت و پایش محیط بانان منطقه حفاظت شده ورجین این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شمیرانات خبر به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، امامعلی یگان زاده روز شنبه در تشریح این خبر با اشاره به اینکه محیط بانان منطقه حفاظت شده ورجین حین گشت و پایش در ارتفاعات منطقه متوجه حضور ۲ شکارچی غیرمجاز شدند، افزود: ماموران بلافاصله وارد عمل شده و پس از کمین چند ساعته موفق به دستگیری شکارچیان قبل از اقدام به شکار شدند.

وی اظهار داشت: از متخلفان یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز و سایر ادوات شکار، کشف و ضبط شد و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

پلمب بخش‌های آلاینده یک واحد تولید آسفالت در شهرستان قدس

۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه حفاظت شده ورجین شمیرانات دستگیر شدند

روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران روز شنبه در گزارش دیگری به نقل از رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قدس از توقف فعالیت و پلمب بخش سیلو سرد یک واحد تولید آسفالت به دلیل انتشار آلودگی هوا در این شهرستان خبر داد.

زهرا خلیلی با اشاره به اینکه طی گزارشات ارسالی از سوی شهروندان دوستدار محیط زیست مبنی بر فعالیت آلاینده یک واحد تولید آسفالت در منطقه معادن شن و ماسه شهرستان قدس، پایش ویژه معادن شن و ماسه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت، افزود: از این رو ضمن حضور کارشناسان این اداره در منطقه معادن، نسبت به بازدید و بررسی زیست محیطی از واحد تولید آسفالت مورد نظر اقدام و به دلیل فعالیت آلاینده ضمن ابلاغ تذکرات لازم، نسبت به توقف فعالیت و پلمب بخش سیلو سرد واحد اقدام شد.

وی اظهار داشت: باتوجه به ورود به فصول سرد سال و پدیده وارونگی هوا و افزایش آلایندگی و ذرات گرد و غبار، منطقه معادن شهرستان قدس به طور ویژه تحت نظارت و پایش کارشناسان این اداره قرار دارد.

خلیلی از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده فعالیت واحدهای آلاینده موضوع را بلافاصله از طریق سامانه ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا