فرماندار شمیرانات: : از حقوق مردم، تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان صیانت می‌کنیم

فرماندار شمیرانات با اشاره به کنش‌های احتمالی در پی اجرای طرح هدفمندی یارانه دولت، تاکید کرد: با تشدید کیفیت و کمیت نظارت‌ها در صحنه هستیم و اجازه نمی‌دهیم خللی در عرضه کالاهای اساسی و خدمات ایجاد شود و آسیبی متوجه مردم، تولیدکنندگان و توزیع کنندگان منطقه شود.

به گزارش شمیرانات خبر، مجتبی ذاکریان شامگاه چهارشنبه در حاشیه همایش تبیین اهداف هدفمندی یارانه دولت، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طی چند سال اخیر بخش عمده‌ای از یارانه به جای تخصیص به تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان کشور، صرف واردات و در راستای منافع تولیدکنندگان خارجی شد. اما با اجرای طرح مذکور، این یارانه به مصرف‌کنندگان تعلق می‌یابد.

وی با اشاره به این‌که دولت سیزدهم علیرغم شرایط اجتماعی و سیاسی داخلی و منطقه‌ای، طرح هدفمندی یارانه را با شجاعت در سال اول کار خود رقم زد، گفت: همانطور که رئیس جمهور اعلام کردند؛ تضمین می‌دهیم دولت به نفع مردم و اقشار متوسط و ضعیف در میدان است، برنامه دارد و پیش‌بینی کرده است و خللی رخ نمی‌دهد.

نماینده عالی دولت در شمیرانات یادآور شد: در راستای رصد و پایش بازار، از لحاظ تامین و توزیع مناسب کالاهای اساسی در آمادگی کامل هستیم؛ همچنین با توجه به اختیارات جدیدی که به مجموعه‌های نظارتی تفویض شده و فارق از تشریفات اجازه تصمیم‌گیری در محل را دارا هستند، نوع مواجهه با متخلفان تغییر کرده و تشدید می‌شود.

ذاکریان با اشاره به این‌که پیش‌تر قدرت بازدارندگی جرائم قابل قبول نبوده و مستند آن یکی از نانوایی‌هایی‌ست که بالغ بر ۱۶ بار تخلف در پرونده دارند، اظهار داشت: نحوه مواجهه با تخلفات را به نحوی تغییر می‌دهیم که قدرت بازدارندگی آن افزایش ملموس یابد. تمرکز اصلی در نظارت‌ها نیز بر روی عرضه کالاهای اساسی از جمله نان، شکر، روغن، تخم مرغ، مرغ و گوشت است.

فرماندار شمیرانات ضمن اعلام این‌که این شهرستان فاقد انبارهای مرکزی و کشتارگاه است، خاطرنشان کرد: مجتمع‌های تجاری و مجموعه‌های زنجیره‌ای به صورت مستمر مورد رصد هستند و حضور این قشر در همایش امروز نیز در راستای هماهنگی، هم‌افزایی و تبیین صحیح شرایط است، چرا که بخش عمده‌ای از کار با عوامل توزیع و خدمات‌رسانی به شهروندان خواهد بود.

وی همچنین در خصوص نحوه گشت‌های بازرسی در شمیرانات بیان داشت: نحوه بازرسی‌ها از صورت غیرمتمرکز و ناهماهنگ در قالب قرارگاه شهید امانی به صورت متمرکز درآمده و تمامی گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی، بازرسی صمت، بازرسی جهاد کشاورزی، اتاق اصناف با کمک بسیج برای جبران خلاء نیرویی، متمرکز در سطح شمیران، لواسانات و رودبار قصران روزانه ۲ نوبت صبح و عصر در حال انجام است.

شمیرانات دارای ۱۱ اتحادیه و بیش از ۱۲ هزار واحد صنفی فعال است.

این شهرستان متشکل از چهار شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه ۲ تهران)، لواسان، اوشان فشم میگون، شمشک دربندسر و ۳۶ روستا، با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا