مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران: : با اصلاح شیوه پرداخت یارانه‌ها، قیمت نان افزایش نمی‌یابد

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران گفت: با اصلاح شیوه پرداخت یارانه‌ها، قیمت نان افزایش نمی‌یابد و مردم قیمت قبل را پرداخت می‌کنند.

به گزارش شمیرانات خبر از ایرنا، مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی، مدیرکل امور امنیتی انتظامی و مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران عصر چهارشنبه در همایشی به میزیانی فرمانداری و اتاق اصناف شمیرانات با هدف تبیین اهداف هدفمندی یارانه دولت برای اتحادیه‌ها، مدیران مجتمع‌های تجاری و اصناف این شهرستان گردهم آمدند.

محمد علی مهری، مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران در این همایش اظهار داشت: رقم سالانه یارانه که پیش از اجرای این طرح پرداخت شد و توسط واسطه‌ها از بین رفت، ۹ برابر رقم یارانه‌ای‌ست که سالانه به جمعیت ایران پرداخت می‌شود. لذا این طرح به معنای حذف ارز ترجیحی نیست و قرار بر هدف‌مند کردن آن است؛ تاکنون این یارانه به وارد کننده اختصاص داشت و از این پس به مصرف کننده تعلق می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: دولت با توجه به مشکلاتی که وجود داشت، علیرغم توصیه‌هایی که شد، در سال اول شجاعت به خرج داد و رئیس جمهور از آبرو گذشت و تصمیم به اجرای این طرح گرفت و امید است با کمک اصناف و همراهی مردم به سرانجام برسد.

این مقام مسئول در خصوص وضعیت نان نیز توضیح داد: با اصلاح شیوه پرداخت یارانه‌ها، قیمت نان افزایش نمی یابد و مردم قیمت قبل را پرداخت می‌کنند، نانوایان نیز آرد آزاد گرفته و نان را آزاد می‌فروشند؛ در این میان مابه تفاوتی که وجود دارد توسط دولت در آخر هر شب که صورتحساب نانوا بسته می‌شود به حساب آنها واریز می‌شود.

مهری تاکید کرد: شایعه کارت نان صحت ندارد و همان کارت یارانه شهروندان است که شارژ می‌شود؛ و خرید نان یارانه‌ای به واسطه آن کارت و دستگاه‌های موجود در نانوایی‌ها صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم ابراز داشت: دولت مردمی از ابتدای کار با کسری بودجه و بدهی‌های بسیاری مواجه بود که ماهانه حدود ۱۱ هزار میلیارد پرداخت کرده و احتمالاً تا پایان چهار سال تدوام داشته باشد تا تسویه شود.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران ادامه داد: دولت قبل ۹ میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی در نظر گرفته بود که برای ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ چیزی از آن باقی نمانده بود، اما با تمهیداتی که صورت گرفت، مردم با مشکلی برای تامین اقلام مورد نیاز خود با کمبودی مواجه نشدند.

مهری یادآور شد: یکی از دیگر اتفاقات خوبی که آرزوی چندین دولت بود و سرانجام در دولت سیزدهم محقق شد، پوشش بیمه‌ای برای حدود ۵ میلیون نفر که فاقد بیمه بودند، است.

علی قشقایی، مدیرکل امور امنیتی انتظامی استانداری تهران نیز در این همایش اظهار داشت: با اجرای طرح هدفمند شدن یارانه‌ها، یارانه به اهلش تعلق می‌گیرد و جز این تغییری رخ نمی‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: هر کیسه آرد در مرز افغانستان یک میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. برخی می‌گویند مرز را ببندید اما این واقعیت دنیاست که ۱۸۰۰ کیلومتر مرز قابل بستن نیست و هیچ‌کجای دنیا موفق به این کار نشدند.

قشقایی تاکید کرد: دیواری که کج است، باید خراب شود تا سالم ساخته شود و این تخریب و دوباره ساختن هزینه دارد.

مدیرکل امور امنیتی انتظامی استانداری تهران بر اهمیت رسانه نیز تاکید کرد و گفت: خبرنگاران بایستی تعهد اخلاقی داشته باشند که ترس در دل مردم ایجاد نکنند؛ البته عمدتاً رسانه‌های غیررسمی در فضای مجازی این شیوه را دارند و با تحریف به جای امنیت روانی، به سمت التهاب جامعه حرکت می‌کنند و می‌توانند تمام باطل را جامع حقیقت بپوشانند.

وی بیان داشت: در حال حاضر در یک فضای جراحی و عملیات و ترمیم اقتصادی هستیم که قیمت‌ها تغییر پیدا می‌کند و باید در کنار هم صبر کنیم.

انتهایپیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا