با هدف پیشگیری از بروز حوادث انجام شد: تعطیلی موقت رستوران‌های محور زردبند – اوشان

رئیس ستاد مدیریت بحران شمیرانات اعلام کرد: رستوران‌ها از میدان زردبند تا محدوده اوشان با شفاف‌سازی شرایط بحرانی به مالکان، موقتاً تعطیل و پس از سنجش وضعیت تداوم تعطیلی یا بازگشایی آن‌ها اعلام خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شمیرانات خبر به نقل از روابط عمومی فرمانداری شمیرانات، مجتبی ذاکریان با اشاره به بارش‌های شدید اخیر در جلسه اضطراری مدیریت بحران شمیرانات ضمن تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی محلی از طریق فضای مجازی در دهیاری‌ها و بخشداری‌ها و آمادگی محلی برای تخلیه منازلی در شرایط خطرناک، اظهار داشت: اقامتگاه‌ها جهت بهره‌برداری در صورت لزوم، آماده‌باش باشند و هلال احمر نسبت به تامین لوازم سرمایشی، پتو، چادر، غذا و … اقدام کند.
وی با اشاره به تهیه لیست ادوات و تجهیزات تمامی دستگاه‌های شهرستان به منظور استفاده احتمالی در اختیار راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شمیرانات، ادامه داد: تعمیرگاه مرکزی برای تعمیر خودروهای سنگین آماده و بنزین و گازوئیل و سوخت مورد نیاز احتمالی توسط شهرداری لواسان تامین شود.

فرماندار شمیرانات بر لایروبی رودخانه‌ها در تمامی روستاها و مناطق و گزارش‌دهی مستمر به منابع آب تاکید و خاطرنشان کرد: باتوجه به این‌که بهره‌برداری از معادن نیز باعث تخریب زیرساخت‌های شهرستان می‌شود، برای همکاری در تامین ادوات ماشین اقدام می‌شود.
ذاکریان ضمن تاکید بر حضور میدانی مدیران در شرایط بحرانی، یادآور شد: مسئولیت ورود گردشگران و افراد غیربومی به روستاها در شرایط بحرانی موجود بر عهده دهیاران خواهد بود.
همچنین آسیب‌شناسی بحران‌های احتمالی با استفاده از تجربیات هرساله افراد نیز از جمله تصمیماتی بود که در کنار اقدامات میدانی در دست انجام قرار گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا