حل‌ و فصل ۸۰۰ اختلاف حقوقی در رودبارقصران شمیرانات پیش از مراجعه به دادگاه

با اجرای طرح داوری و میانجیگری در رودبارقصران از توابع شمیرانات، از سال ۱۳۹۷ تاکنون، ۸۰۰ پرونده اختلاف حقوقی پیش از مراجعه به دادگاه حل‌وفصل شده است.

به گزارش پایگاه خبری شمیرانات خبر به نقل از خبرگزاری ایرنا، صفت الله عباسی فشمی، وکیل پایه یک دادگستری و مسئول کانون حقوقی رضوی شمیرانات روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تجربه نشان‌گر آن بود، عمده پرونده‌های حقوقی منطقه بر سر مسائل وصیت، ارث و از این قبیل موضوعات خانوادگی است که پس از مراجعه به دادگاه علاوه بر هزینه، منجر به بروز کدورت و دلخوری در خانواده‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: ایده تاسیس داوری و میانجیگری در منطقه با توجه به سفارش منابع فقهی و تاکید روسای وقت قوه قضائیه ( آقایان رئیسی و اژه‌ای) به ورود سازمان‌های مردم نهاد و داوری ومیانجیگری، با استقبال امام جمعه وقت رودبارقصران از سال ۱۳۹۷ در فشم با هدف جلوگیری از صف‌های طولانی در دادگاه و پیشگیری از اختلافات خانوادگی، آغاز به کار کرد.

حل‌وفصل ۸۰۰ اختلاف حقوقی در رودبارقصران شمیرانات پیش از مراجعه به دادگاه

عباسی فشمی توضیح داد: در راستای اجرای طرح فوق الذکر، با همکاری خادمیاران آستان قدس رضوی در شمیرانات، ۷۰ نفر از معتمدان و مصلحان منطقه را شناسایی و با تشریح موضوع طی جلسه‌ای با حضور ایشان، کار را آغاز کرده‌ایم؛ سپس شهروندان متقاضی با مراجعه به دفتر امام جمعه و ارائه مدارک در نوبت برگزاری جلسات قرار گرفته و به امورات پرونده‌ها رسیدگی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طی پنج سال اخیر، از دو هزار پرونده ارجاعی، ۸۰۰ پرونده با صلح و سازش به صورت رایگان حل‌وفصل شده و از مراجعه آن‌ها به دادگاه جلوگیری شد؛ الباقی پرونده‌ها نیز در حال رسیدگی و در نوبت بررسی قرار دارند.

مسئول کانون حقوقی رضوی شمیرانات، اقدام مذکور را در راستای عمل به حدیث شریف اصلاح ذات البین افضل من عامة الصیام والعباده از امیرالمومنین علیه السلام و در ظل عنایات امام الرئوف حضرت ثامن الحجج موفق دانسته است‌.

عباسی فشمی اعلام کرد: با عنایت به توفیقات حاصله، این مرکز پر خیر و برکت از دهم دی ماه در مصلی لواسانات و به زودی در شمیران (مرکزیت امامزاده واجب التعظیم امامزاده صالح علیه السلام) آغاز به کار خواهد کرد.

وی یادآور شد: مشاوره حقوقی صلواتی، هر جمعه در محل اقامه نمازهای جمعه لواسانات و رودبارقصران، امام‌زاده‌ها و مساجد جامع سطح شهرستان شمیرانات توسط خادمیاران رضوی برقرار است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا