مالکیت دولت در ۱۵ هکتار بستر رودخانه‌های شمیرانات تثبیت شد

 مدیر امور منابع آب تهران و پردیس گفت: سند مالکیت برای بخشی از بستر رودخانه‌های عبدل‌آباد، ولنجک و درکه به منظور تثبیت مالکیت و برای اعمال حاکمیت جهت جلوگیری از هر گونه سوء استفاده با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک شمیران اخذ شد.

به گزارش پایگاه خبری شمیرانات خبر به نقل از ایرنا، وحید مرادی نسب روز سه شنبه در نشست با اداره ثبت اسناد و املاک شمیران اظهار داشت: با دریافت سند مالکیت برای اراضی بستر مجاری آب‌های سطحی اساساً با تثبیت مالکیت دولت به تولیت وزارت نیرو (شرکت آب منطقه‌ای تهران) هر گونه سوء استفاده احتمالی برای تصرفات بستر و حریم منتفی خواهد شد و امور آب در نقش حاکمیتی خود با هر گونه تخلف و تصرف مطابق با قانون برخورد لازم را به عمل خواهد آورد.

وی افزود: به دلیل وقوع این بخش از رودخانه‌های پیش گفته در محدوده داخل شهر تهران به منظور پیشگیری از تصرف غیرمجاز و جلوگیری از سودجویی متصرفان، صدور این اسناد در حفظ مالکیت بستر رودخانه و جلوگیری از تجاوز به آن دارای اهمیت بالایی است.

این مسئول خاطرنشان کرد: بر اساس تفاهم نامه وزارت نیرو و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و جلسات استانی و شهرستانی برگزار شده با دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت المال و همچنین پیگیری‌های مستمر انجام شده توسط امور آب تهران و پردیس مقرر است در چارچوب ضوابط و مقررات جاری در خصوص اخذ سند مالکیت برای بستر رودخانه‌های واقع در شهرستان تهران و پردیس در حوزه عملکرد این امور اقدام شود.

مدیر امور منابع آب تهران و پردیس یادآور شد: با پیگیری‌های ویژه به عمل آمده توسط همکاران حقوقی این امور نسبت به اخذ ۶ فقره سند مالکیت برای بخشی از بستر رودخانه‌های ولنجک، درکه و عبدل آباد به مساحت ۱۵ هکتار صادر شد.

به گزارش ایرنا، حوزه عملکرد شرکت آب منطه‌ای تهران با وسعتی حدود ۱۹۶ هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع از سمت شمال به کوه‌های البرز و ازشرق به استان سمنان و از طرف غرب به استان قزوین و از جنوب به استان‌های قم و مرکزی محدود می‌شود که جمعیتی حدود ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفرا را تحت پوشش دارد.

حوزه عملکرد این شرکت شامل کل استان تهران وحوزه آبریز سد لار دراستان مازندران و از محدوده های مطالعاتی اشتهارد، قطعه چهار، هشتگرد، تهران – کرج، ورامین دماوند، لواسانات، فیروزکوه و هومند آبسرد تشکیل شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا