فرماندار شمیرانات بر تسهیل‌گری سفر اربعین افراد مشتاق دارای معذوریت‌ تأکید کرد

فرماندار شمیرانات یکی از اهداف مهم ستاد اربعین این شهرستان را تسهیل‌گری برای حضور آسان و کم هزینه برای افراد مشتاقی که ملاحظات و معذوریاتی دارند، اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری شمیرانات خبر به نقل از روابط عمومی فرمانداری شمیرانات، مجتبی ذاکریان فرماندار روز سه‌شنبه ۲۲ خرداد ماه در جلسه ستاد اربعین شمیرانات که با حضور محسن مبارکی معاون سیاسی انتظامی فرماندار و دیگر اعضای ستاد در سالن جلسات شهدای شمیرانات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: مسأله اربعین به جهات مختلفی محل توجه ماست.

 وی تأکید کرد: معتقد هستیم اربعین یک رویداد تمدنی و یک توجه و تنبه بشریت است که خون به ناحق ریخته شد حضرت ابی عبدالله علیه السلام ان‌شاءالله نجات‌بخش و مقدمه ظهور است.

 فرماندار شمیرانات ادامه داد: امروز بحمدالله علیرغم هجمه‌های رسانه‌ای غرب و جریان معاند، بشریت اربعین را حداقل به عنوان بزرگ‌ترین اجتماع انسانی شناخته است‌.

 ذاکریان خاطرنشان کرد: دیگر وجه اهمیت اربعین، برای ما به عنوان کسانی‌ که بار مدیریتی بر دوش داریم، اقبال مردم است. مدیران اگر شخصاً هم معتقد به این مهم نباشند، بدانند در حال خدمت به جامعه‌ای هستند که چندین میلیون نفر از آن‌ها اقبال به سفر اربعین دارند و ما موظف به خدمت‌رسانی هستیم.

 وی با بیان این‌که ما [مسئولان] از جهات مختلف موظف به تقویت مسأله اربعین هستیم، گفت: در سازمان‌دهی و تسهیل‌گری در این حوزه، نگاه‌ها متفاوت است؛ گاهی دولت نقش بیشتری ایفا کرده و گاهی عمده کار مردمی بوده است‌. اما آن‌چه نگاه دولت شهید رئیسی رحمت الله علیه بود، این است که تا جایی که امکان دارد کار به مردم سپرده شود، تلاش و جهت‌گیری‌ها نیز در همین سمت است که ظرفیت دولت برای تقویت مردم استفاده شود.

 نماینده عالی دولت در شمیرانات ادامه داد: علیرغم نیت دولت، در عمل آن‌طور که باید اقدام نشده است و کار اربعین باید مردمی‌تر باشد. بحمدالله در سطح شمیرانات موکب‌های (مردمی) با ریشه‌ای داریم که دغدغه دولت بایستی تقویت همین موکب‌ها باشد.

 ذاکریان با تأکید بر این‌که نگاه به اربعین صرفاً باید نگاه به جریان امام حسین علیه السلام باشد و از نگاه فردی خودداری شود، ابراز کرد: شهرداری‌ها و اصناف شمیرانات که همواره در موقعیت‌ها، مناسبات و چالش‌های مختلف خوش می‌درخشند، توجه داشته باشند تا با کمک‌های خرد، بلااجبار و البته سازماندهی شده می‌توانند مشکلات متعددی را از موکب‌های مردمی شمیرانات حل‌ و‌ فصل کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا