راه‌اندازی دفتر حقوقی اداره ورزش شمیرانات

دفتر حقوقی اداره ورزش و جوانان شهرستان شمیرانات با حضور مشاورین حقوقی خبره، با هدف صیانت از منافع اداره، باشگاه‌‌داران، و مربیان آغاز به کار کرد‌.

 به گزارش پایگاه خبری شمیرانات خبر به نقل از روابط‌ عمومی ورزش و جوانان شمیرانات، رئیس اداره ورزش و جوانان شمیرانات طی نشست با مشاوران حقوقی، چرایی تشکیل دفتر حقوقی این اداره را اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به باشگاه‌داران درخصوص قوانین موضوعه و موارد حقوقی اعلان داشت، که حافظ منافع اداره، باشگاه‌‌داران، و مربیان است. حسین رحیمی‌پور این اقدام را در مجموع کمک به ورزش شهرستان با روی‌کرد عملیاتی و اجرایی، با بهره‌گیری از مبانی تئوریک تلقی کرد.

 در ادامه نشست اعضای دفتر حقوقی اداره ورزش و جوانان شمیرانات، زنگیشه مالک باشگاه خصوصی شکوه قیطریه و معاون سابق بازرسی و حقوقی استانداری تهران، با اشاره به سابقه ۲۱ ساله باشگاه‌داری خود، تقابل یک باشگاه‌دار با امور مالیاتی، تأمین اجتماعی، تعزیرات، شبکه بهداشت، مربیان و … را ناشی از عدم اطلاع از قوانین حقوقی دانست، که راه‌اندازی دفتر حقوقی در محل اداره ورزش – به عنوان مرجعی ذی‌صلاح یکی از راه‌های برون‌رفت از این تقابلات است.

 وی همچنین آشنایی با قوانین را دست‌مایه جذب بسیاری از اعتبارات استانداری از طریق اداره‌کل ورزش و جوانان دانست، که از سوی قانون‌گذار برای توسعه ورزش درنظر گرفته شده‌اند.

 سپس پاشایی مربی اسبق تیم‌های ملی در رده‌های مختلف، و مشاور ایوانف در المپیک لندن نیز با نگاهی تخصصی، ضمن بیان‌داشت دیدگاه‌های حمایتی خود درمورد شغل فرسایشی مربی‌گری، به چالش‌های مختلفی اعم از عدم آشنایی مراجعه‌کنندگان به باشگاه‌ها از حقوق قانونی خود، اختلاف مدیران باشگاه‌ها با مربیان و کارکنان، امور مرتباط با بیمه ورزشی، فروش مکمل‌ها، استفاده تک‌جلسه‌ای از امکانات اماکن ورزشی، و … اشاره داشت.

 وی برای رفع این مشکلات، برگزاری کارگاه‌های آموزشی باموضوع مسئولیت مدنی و کیفری توسط دفتر حقوقی اداره ورزش را پیشنهاد داد.

 موحدی کارشناس دادگستری مرکز و عضو فعال انجمن‌های حقوقی مختلف، شناسایی چالش‌ها در باشگاه‌های ورزشی و دسته‌بندی آن‌ها را به‌عنوان نخستین اقدام دفتر حقوقی در راستای کاهش تنش‌ها و اختلافات، الزام‌آور توصیف کرد.

 ایزدی مدیر مرکز مشاوره راز افرا، و رئیس شعبه رسیدگی به تخلفات صنفی و اقتصادی در وزارت دادگستری، با سابقه ۲۵ ساله خدمت در عرصه حقوقی، آشنایی افراد با مسئولیت مدنی را زمینه‌ساز جلوگیری از اطاله دادرسی، اتلاف وقت کارشناسان و مردم، و اتلاف هزینه دانست؛ و این آگاهی‌بخشی –از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی- را از وظایف دفتر حقوقی برشمرد.

 در ادامه نشست، بهروز ابوالفتحی‌راد مسئول نظارت و بازرسی اداره ورزش و جوانان شهرستان شمیرانات، بر استمرار جلسات اعضای دفتر حقوقی به صورت هفتگی، باهدف تنظیم کانال‌ اجرایی تأکید کرد. لذا، در تحقق این مهم، برگزاری نشست آینده اعضا در روز یکشنبه سوم تیر ماه برنامه‌ریزی شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا