چهارمین جلسه ارائه گزارش عملکرد یکساله شهرداری و شورا در شمشک دربندسر

چهارمین جلسه دیدارهای مردمی ارائه گزارش عملکرد یک ساله شهرداری و شورای اسلامی شهر با حضور اهالی دورود و جیرود برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شمیرانات خبر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری و شورای اسلامی شهر شمشک دربندسر، بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته عصر امروز شهردار به همراه اعضای شورای شهر و جمعی از مدیران شهرداری مهمان مردم شریف محلات دورود و جیرود بودند تا علاوه بر استماع درخواستها، انتقادات، پیشنهادات و نظرات شهروندان، گزارش عملکرد یکساله خود را ارائه نمایند. این دیدار با حضور دکتر مهدی ساوه شمشکی شهردار، حسین ساوه شمشکی رییس شورای شهر، نورمحمد بلوکات نایب رییس شورا، محمدتقی جیرودی عضو شورا، معاون فرهنگی اجتماعی، مسئولین آتش نشانی، فضای سبز، روابط عمومی و کارشناسان مالی، شهرسازی و روابط عمومی شهرداری و جمعی از اهالی محلات دورود و جیرود در حسینیه جیرود برگزار شد.

در ابتدای این دیدار تعدادی از اهالی جیرود و دورود به بیان مشکلات و درخواستهای خود پرداختند. آسفالت جاده جیب دره، درخواست تغییر پله و سنگفرش برخی معابر، مشکلات مرتبط با پروانه ساخت زمینهای مشاعی، مشکلات مرتبط با آب آشامیدنی، روشنایی معابر، کمبود نانوایی، درخواست احداث پل ارتباطی در دورود، ساماندهی ورودی آرامستان دورود، تعیین تکلیف آب آشامیدنی چشمه معدن فسفات و ساماندهی معبر معروف به ورمال در جیرود از اهم درخواستهای اهالی بوده است.

پس از صحبتهای اهالی، حسین ساوه شمشکی رییس شورای شهر در سخنانی ضمن گزارش اقدامات انجام شده توسط شورای اسلامی شهر در رفع مشکلات شهروندان به برخی سوالات مطروحه پاسخ داد.

ساوه شمشکی گفت: در طول ۳ سال گذشته پیگیریهای فراوانی برای رفع مشکلات متعدد شهروندان از دستگاههای مختلف صورت گرفت که به عنوان نمونه میتوان به رفع مشکل دریافت پروانه ساخت شهروندان در حریم ۱۵۰ متری اشاره کرد.

شهردار شمشک دربندسر دیگر سخنران این جلسه بود. مهدی ساوه شمشکی شهردار شمشک دربندسر در سخنانی با اشاره مطالبات اهالی جیرود برای ساماندهی جاده جیب دره و خیابان شهید جان اله جیرودی گفت: با اقدامات صورت گرفته تاکنون در فعالیتهای عمرانی این معبر پیشرفت داشته ایم و ان شاءالله در هفته آتی اکیپ بتن و آسفالت در این معبر مستقر خواهد شد و یکی از درخواستهای اصلی اهالی جیرود رفع خواهد شد.

شهردار شمشک دربندسر در بخش دیگری از سخنان خود به طرح جهادی تعویض پایه های روشنایی شهر نیز اشاره کرد و گفت: در این طرح کار بزرگی صورت گرفت، بر اساس توافق صورت گرفته فی مابین شهرداری و شورای شهر مقرر گردید پایه‌های روشنایی مورد نیاز توسط شهرداری خریداری شده و عملیات تعویض آن توسط اداره برق صورت گیرد که تاکنون حدود ۸۰۰ پایه روشنایی در معابر شهر تعویض شده که امری بی نظیر میباشد و باقی معابر نیز تا پایان آبان ماه تعویض خواهد شد.

ساوه شمشکی ادامه داد: از طرفی مجوزهای لازم جهت نصب پایه روشنایی فلزی در ۴ نقطه شهر از جمله خیابان شهید جان اله جیرودی نیز اخذ شده و پس از طی روال قانونی و انتخاب پیمانکار، این معابر نیز تحت پوشش روشنایی قرار خواهد گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حمل و نقل شهری نیز اشاره کرد و گفت: در این دوره شهرداری و شورای شهر به منظور بهبود وضعیت و افزایش ظرفیت حمل و نقل برون شهری ۴ دستگاه مینی بوس به ناوگان حمل و نقل شهری اضافه شد ولی پاسخگوی نیاز شهروندان نبود بنابراین در سال جاری دو دستگاه میدل باس جدید با ظرفیت بیشتر خریداری شد و در اختیار ناوگان حمل و نقل عمومی قرار گرفت.

وی افزود: برای خرید این دو دستگاه میدل باس به منظور تطبیق شرایط و بررسی امکان استفاده در شهر تحقیقات میدانی صورت گرفت و در نهایت با توجه به اینکه تولید دیگر میدل باسهای موجود در بازار متوقف شده و شهرداریها طبق قانون موظف به خرید خودرو صفر میباشند، تصمیم به خرید میدل باسهای کنونی گرفته شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا