آزادسازی۱۶۰ هزار و ۹۱۷ مترمربع زمین در شمیرانات

فرمانداری شمیرانات اعلام کرد : ۱۶۰ هزار و ۹۱۷ مترمربع زمین طی سال جاری در این شهرستان آزادسازی شد.

به گزارش پایگاه خبری شمیرانات خبر به نقل از خبر پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، با توجه به این‌که پدیده ساخت‌وساز غیرمجاز در سطح شمیرانات، به‌ویژه بخش‌های لواسانات و رودبارقصران به عنوان یکی از معضلات شهرستان شناخته می‌شود، به جد در دستورکار دولت سیزدهم قرار گرفته و حال مستندات موجود حاکی از تشدید نظارت‌ها و افزایش تخریب و قلع‌وقمع تصرفات است.

شناسایی تخلفات صورت گرفته در سال ۱۴۰۱، دو هزار و ۵۱۰ بوده که با تشدید نظارت‌ها، طی هفت ماه ابتدایی سال جاری با احصای ۵۲۹ مورد تصرف، ۲۹۲ مورد حصارکشی و فنس‌کشی، یک‌هزار و ۲۴۰ مورد دیوارکشی و احداث بنا، ۶۲۸ مورد تغییر کاربری و ۱۴۳ مورد سایر موارد روند روبه رشدی را طی می‌کند.

متراژ احصای ساخت‌وسازهای غیرمجاز در سال گذشته ۱۶۰ هزار و ۸۸۹ مترمربع بوده و این آمار از فروردین تا مهر ماه سال جاری به ۱۹۴ هزار و ۵۵۲ مترمربع افزایش یافته است.

مستندات فرمانداری شمیرانات نسبت به اقدامات دستگاه‌های متولی مقابله با ساخت‌وسازهای غیرمجاز شمیرانات که مشمول بخشداری‌های لواسانات و رودبارقصران، شهرداری‌های لواسان، اوشان فشم میگون، شمشک دربندسر، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست، امور منابع آب و راهداری است، نشان می‌دهد در حوزه اقدامات صورت گرفته اعم از تخریب و قلع و قمع نیز رو به پیشرفت هستیم‌.

در هفت ماه ابتدایی سال ۱۴۰۲، در حوزه توقف عملیات ساختمانی یک‌هزار و ۲۹ مورد، تخریب و قلع و قمع ۳۴۵ مورد، ارجاع به مقام قضایی ۵۴۲ مورد، ارسال به کمیسیون ماده ۹۹ یکصد و هجده مورد بوده است و مجموعاً ۱۶۰ هزار و ۹۱۷ مترمربع آزادسازی شد. این درحالی‌ست که آمارها نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته و این روند را طی می‌کند.

براساس مستندات موجود، از مجموع تخلفات صورت گرفته در سال جاری، ۱۰۰ مورد در محدوده شهر، ۲۶۷ مورد حریم شهر، ۳۳۱ مورد داخل بافت روستا و ۹۴۴ مورد خارج بافت روستا و حریم شهر بوده است.

در راستای تشدید نظارت‌ها، اداره مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباطات مردمی فرمانداری شمیرانات نیز با اعلام راه‌های تماس شهروندان با این اداره و اطلاع‌رسانی گسترده آن در شهرها و روستاهای تابعه، از شهروندان خواست تا در مواجهه با ساخت‌وسازهای غیرمجاز و تخلفات این حوزه ماتب را گزارش دهند تا در دستور بررسی و رسیدگی قرار گیرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا