آغاز سفرهای نوروزی و آرامش کم‌نظیر شمیرانات

تهران- ایرنا- با فرا رسیدن روزهای پایانی سال و آغاز تعطیلات سال ۱۴۰۱ شمسی، و راهی شدن شهروندان تهرانی به سفرهای نوروزی برون شهری، باری دیگر شاهد تردد روان محورهای مواصلاتی شمیران، لواسانات و رودبار قصران که همواره در روزهای پایانی سال بار ترافیکی سنگینی را متحمل می‌شوند، هستیم.

به گزارش شمیرانات خبر از ایرنا، با رخت بستن زمستان باری دیگر آرامش همیشگی که در پی سفرهای نوروزی پایتخت‌نشینان بر چهره شهر می‌نشیند، بر معابر پر تردد شمیران و لواسان و فشم نیز سایه افکنده و سکوتی که در دیگر روزهای سال نظیرش را نخواهیم دید، شاهد هستیم.

شمیرانی که به نگین تهران مشهور است و با جاذبه‌های فراوان طبیعی و تاریخی در روزهای پایانی هفته همواره میزبان تن‌خستگی شهرنشینانی‌ست که برای آسایش از روزهای شلوغ خود چند کیلومتری را تا کوچه‌باغ‌ها و روددره‌های ارتفاعات پایتخت طی می‌کنند؛ در تعطیلات پایانی سال و نوروز، خود میزبان آرامش می‌شود و سکوت را در آغوش می‌کشد.

مجموعه تفریحی ورزشی توچال که در روزهای اخیر شرایط آب‌وهوایی نامساعد و بادهای شدید، تعطیلات پی‌درپی پیست اسکی و ایستگاه آخر تله‌کابین را تجربه کرده بود، از صبح امروز با آب‌وهوایی دل‌انگیز میزبان ورزشکارانی‌ست که از آخرین روزهای زمستان نیز برای اسکی بهره می‌برند.

ادامه عملیات پاکسازی مسیرها

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شمیرانات نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: محورهای این شهرستان با افزایش ترافیک مواجه بوده و تردد در آن جریان دارد.

یاسر بوداغی خاطرنشان کرد: عملیات راهداری در محورهای روستایی، طلائیه، گردنه قوچک، گردنه سوهانک در حال انجام است و در تعطیلات نوروزی عملیات پاکسازی مسیرها ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: تمامی کارکنان و راهداران شمیرانات در آماده‌باش صددرصدی هستند تا در صورت وقوع حوادث احتمالی از جمله سیلاب و ریزش سنگ، اقدامات لازم را به عمل آورند.

افزایش تردد محورهای ورودی به منطقه شمیرانات

رئیس پلیس راه لواسانات و رودبار قصران نیز در گفت‌وگو با ایرنا به افزایش تردد محورهای ورودی منطقه اشاره داشت و افزود: با توجه به این‌که شهروندان و مسافران همیشگی محورهای شمال پایتخت به سفرهای شهرستانی می‌روند، پیش‌بینی می‌شود تا ۱۳ فروردین با حجم بالای خودروها مواجه نشویم و در روز طبیعت ترافیکی نیمه‌سنگین را شاهد باشیم.

سرگرد ارسلان کاظمی با اشاره به این‌که تمامی عوامل پلیس راه منطقه تا ۱۵ فروردین ماه در آماده‌باش کامل به سر می‌برند، ابراز داشت: با تمام توان نیرویی و خودرویی تلاش می‌کنیم سفرهایی خوب و عاری از حوادث برای هموطنان‌مان رقم بخورد.

وی یادآور شد: ثبت پلاک فردی که (مالک خودرو) ۲ دز واکسن کرونا را دریافت نکرده باشد، توسط دوربین‌های پلاک‌خوان هر ۲۴ ساعت یک میلیون تومان جریمه به همراه دارد.

هلال احمر استان تهران در خدمت مسافران نوروزی 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران نیز اعلام کرد: این جمعیت با دو طرح ملی امداد و نجات و خدمات بشر دوستانه در ایام نوروز در خدمت هموطنان و مسافران نوروزی در استان تهران است.

شاهین فتحی با اشاره به طرح ملی امداد و نجات نوروزی افزود: روزانه ۲۶۰ نیروی عملیاتی در طول ۲۴ ساعت شبانه‌روز در پایگاه‌ها حضور دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا