آلاچیق رستوران‌های شمیرانات به نام کتاب‌ها نامگذاری می شود

فرماندار شمیرانات در جلسه کتاب پایتخت دستور داد: آلاچیق رستوران های سطح شهرستان در راستای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی به نام کتاب ها، نویسنده ها و شعرا نامگذاری و قفسه دیوان شعرا در آنها جانمایی شود.

به گزارش شمیرانات خبر، سیاوش شهریور در این نشست اظهار داشت: آسیب فقط اجتماعی نیست؛ آسیب های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بسیار خطرناک تر هستند و آسیب اجتماعی از دل این نوع آسیب ها پدیدار می شود.

وی اذعان داشت: سواد سیاسی اهمیت بسیار زیادی دارد و زمینه ساز سواد فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است.

این مقام مسئول تأکید کرد: کتاب و کتابخوانی آغاز توسعه یافتگی، رونق اقتصادی و استفاده از تجارب بشری است.

فرماندار شمیرانات خاطرنشان کرد: اگر خواهان ترقی، پیشرفت و بهبود ارزش های جامعه هستیم باید کتاب خوانی را ترویج کنیم؛ مهم ترین رسالت آموزش و پرورش ایجاد علاقه کتابخوانی در دانش آموزان است.

وی تصریح کرد: اخلاق و دانایی اساس شرافت و سعادت جامعه است.

شهریور در ادامه نیز بیان داشت: هر دهیاری باید یک کتابخانه سیار یا ثابت در روستا ایجاد کند تا اوقات فراغت کودکان و نوجوان بویژه در تابستان با کتاب سپری شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شمیرانات نیز در این جلسه اعلام کرد: این شهرستان در جام باشگاه های کتابخوانی رتبه نخست ملی را کسب کرد.

عبدالرضا علی پناه افزود: وظیفه ما مسئولان است که به واسطه برگزاری نشست خبری و … به صورت گسترده به این مسائل بپردازیم و دربارهٔ آنها گفت و گو داشته باشیم.

وی اذعان داشت: انتخاب پایتخت کتاب بر اساس ملاک های خاص هر ساله برگزار می شود و به شهر منتخب بودجه بسیار خوبی در خصوص تجهیز و توسعه فرهنگ مطالعه تخصیص می دهند لذا همواره در تلاش هستیم تا شمیرانات همانند قبل در این حوزه پیشتاز باشد.

این مقام مسئول گفت: روستاهای دوستدار کتاب نیز انتخاب می شوند که کارهای ابتکاری و نو مثل نقد کتاب و نقاشی کتاب در دیوارهای روستایی در این حوزه می تواند اثربخش باشد.

شهرستان شمیرانات متشکل از شهر شمیران (منطقه یک، شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی تهران واقع شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا