با حضور جمعی از مسئولان برگزار خواهد شد: آیین بزرگداشت سالگرد شهادت شهید مدافع حرم لواسان

آیین بزرگداشت سالگرد شهادت شهید مدافع حرم لواسان با حضور جمعی از مسئولان برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری شمیرانات خبر به نقل از روابط عمومی فرمانداری شمیرانات، شهید کمال شیرخانی که حرفه و پیشه‌اش باغداری بود، پس از اخذ مدرک دیپلم و گذراندن خدمت سربازی، استخدام نیروی سپاه پاسداران شد.
شهید مدافع حرم لواسان که با چهره‌ای خندان و اقامه نماز اول وقت در مسجد حتی در صبح‌گاه به یاد همشهریان خود می‌آید، یکی از فرماندهان سپاه قدس بود که به جانباز سوریه شهید سامرا مشهور است.
وی که اولین استاد خلبان پهباد ایران بود و چمروش پهباد ساخت دست ایشان است، در ۱۴ تیرماه ۱۳۹۳ بر اثر انفجار خودرو به واسطه مین، به مقام والای شهادت نائل شد.
شهید سرافراز کمال شیرخانی، ۱۵ فروردین ۱۳۵۵ در محله سبو بزرگ لواسان متولد شد.
آنقدر به قرآن و احکام علاقه داشت که از برنامه‌های تلویزیونی یادداشت برمی‌داشت و در دفترچه‌هایش جمع‌آوری می‌کرد.
بزرگتر شد و از طرف کارش به اصفهان مأمور شد، به مادر قول داده بود نگذارد غم دوری بکشد و هر هفته رنج راه را به جان می‌خرید تا به مادرش سربزند و نگذارد دلتنگش شود.
وی در کنار فراگیری علوم مختلف قرآن کریم اعم از قرائت و تجوید، به خاطر عشق و علاقه‌ای که به اهل بیت علیم السلام داشت، به فراگیری مداحی نیز می‌پرداخت.
وقتی موضوع تعرض سلفی‌ها به مرقد حجربن عدی در سوریه پیش آمد و ادعای آن‌ها برای تعرض به حرم حضرت زینب کبری سلام الله علیها خون جوانان شیعه سراسر جهان را به جوش آورد، شیرخانی یکی از همین جوانانی بود که داوطلبانه راهی سوریه شد تا به عنوان محافظ حرم آل الله به نبرد با سلفی‌ها بپردازد.
به این ترتیب او چندین ماه در سوریه می‌ماند و در درگیری با گروه‌های سلفی چون داعش از ناحیه پا مجروح می‌شود. بعد از آن او در ۲۵ فروردین ماه سال ۹۳ به ایران برمی‌گردد و چون از حساسیت مادرش در مورد خودش مطلع بود، عنوان می‌دارد که تصادفی جزئی کرده است و مجروحیتش را مخفی می‌کند.
اندکی بعد موضوع هجوم تکفیری‌های داعش به کشور همسایه‌مان عراق همگان را متعجب می‌سازد. احتمال حمله سلفی‌ها به سامرا به عنوان مدفن ۲ تن از امامان شیعه مجال ماندن را از شیرخانی می‌گیرد. او پس از دو ماه‌و‌نیم حضور در ایران، دوباره آهنگ رفتن می‌کند.
این بار کمال عازم عتبات عالیات می‌شود تا پس از زیارت قبور مقدس امام علی، امام حسین و حضرت ابوالفضل عباس علیه السلام برای پاسداری از حرم امامان عسکریین علیه السلام رهسپار سامرا ‌شود.
در این زمان که چند روزی از شروع ماه مبارک رمضان گذشته بود، مسجد سبوی کوچک خود را از صوت قرآن کمال شیرخانی خالی می‌دید. اما کمی آن سوتر مرقد مطهر امام حسن عسکری علیه السلام و امام جواد علیه السلام شاهد راز و نیازهای شیرمردی بود که برای حراست از حرم آل‌الله کمر همت بسته بود.
شهید شیرخانی در یکی از آخرین تماس‌های خود با خانواده از سلامت خود خبر می‌دهد اما او که هفتم تیرماه راهی عراق شده بود، تنها یک هفته بعد در ۱۴ تیر ماه سال ۱۳۹۳ در درگیری با گروهک منحوس داعش در سن ۳۸ سالگی به مقام شهادت نائل آمد و پیکر مطهر ایشان ۲ روز بعد به میهن اسلامی‌مان باز می‌گردد.
از این شهید بزرگوار ۲ فرزند دختر و پسر به یادگار مانده است.
همچنین کتاب چمروش به قلم شهلا پناهی لادانی در وصف خلبان شهید مدافع حرم لواسانی به چاپ رسیده است.
چمروش نام اولین پهبادی‌ست که به دست این شهید سرافراز که یکی از فرماندهان سپاه قدس بود، ساخته شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا