رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شمیرانات خبر داد: اجرای طرح کاداستر در ۱۰۲ هزار هکتار از اراضی ملی شمیرانات

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شمیرانات از اجرای طرح کاداستر در ۱۰۲ هزار هکتار از اراضی ملی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شمیرانات خبر به نقل از روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری شمیرانات، جمشید جویباری در این خصوص اظهار داشت: سند تک برگ ۱۰۲ هزار هکتار از اراضی ملی شمیرنات با نمایندگی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به نام دولت جمهوری اسلامی ایران صادر شد، که مساحت ۱۳۰ هزار و ۴۹ هکتار آن در سه ماه اول سال‌جاری انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: نقشه کاداستر ۱۶ هزار و ۹۴۵ مترمربع از اراضی ملی شمیرانات نیز به ادارات ثبت اسناد و املاک شمیران، رودبار قصران و لواسانات ارسال و در نوبت صدور سند قرار دارد.
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شمیرانات ضمن بیان این‌که الباقی سطح شهرستان در کمیته فنی و ممیزی اراضی استان در دست رسیدگی است، گفت: امید است تا پایان سال ۱۴۰۱ اسناد تمامی اراضی ملی شمیرانات را با همکاری ادارات ثبت اسناد و املاک شهرستان اخذ نماییم.
براساس این گزارش، اجرای طرح کاداستر شامل کل اراضی ملی و مستثنیات، سنددار یا فاقد سند انجام می شود. این طرح با هدف برطرف سازی مشکلات ثبتی و اسناد مالکیت مردم، همچنین تثبیت مالکیت دولت اجرا می‌شود.
لازم به ذکر است، شمیرانات با ۱۲۸ هزار هکتار ۹ درصد استان تهران را شامل می‌شود و از مساحت یاد شده ۱۱۵ هزار هکتار اراضی ملی است؛ همچنین ۲۵ هزار هکتار از ۷۰ هزار هکتار دشت لار تحت مدیریت منابع طبیعی شمیرانات قرار دارد که در مجموع زمین‌های ملی این شهرستان را به ۱۴۰ هزار هکتار می‌رساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا