فرماندار شمیرانات: : اجرای قانون نباید با تبعیض همراه باشد

فرماندار شمیرانات تاکید کرد: قانون باید بدون اغماض و تبعیض اجرا شود؛ حتی اگر در اجرای حکمی دلایل قانونی وجود دارد اما در ظاهر و منطق شهروندان تبعیض تلقی می‌شود، کوتاه نمی‌آییم.

به گزارش شمیرانات خبر، مجتبی ذاکریان عصر دوشنبه در اولین نشست خبری خود در جمع خبرنگاران شمیرانات، اظهار داشت: اهالی شمیرانات، مردمانی متدین، پایبند و ریشه‌داری هستند که در مسائل انقلابی و مذهبی بسیار پیش‌رو بوده و نسبت به منطقه خود غیرت دارند اما این حقیقت در پشت ظواهری که تصور عموم جامعه را تحت تاثیر قرار داده است، نهان شده است.

وی با اشاره به شعار دولت سیزدهم بیان داشت: بخشی از تحقق بیش از پیش دولت مردمی مستلزم کار نظری جامعه شناسی، علوم سیاسی و ‌… است اما بخش واضح آن ارتباط و تعامل مسئولان با مردم است. تلاش ما بر این است تا دغدغه مردم اولویت پیگیری‌های ما قرار گیرد و نظرات و مطالبات آن‌ها در سیستم تصمیم‌گیری و اجرا دخیل باشد.

نماینده عالی دولت در شمیرانات ادامه داد: در مسیر پیش‌برد این هدف، جلسات چهره به چهره با گروه‌های مختلفی از جمله معتمدان، دانشجویان، احزاب، طلاب و صاحبان رسانه را آغاز کرده‌ایم که هر یک از این گروه‌ها چکیده ای از حرف‌ مردم را بازگو می‌کند و ما برای پیگیری مسائلی که خواست مردم است، براساس تکرار و تاثیر آن اولویت‌بندی می‌کنیم.

وی با تاکید بر این‌که رسانه‌ها نقش موثری در ایجاد تعامل بین مردم و مسئولان هستند، افزود: رسانه می‌تواند جهت‌ساز باشد لذا اصحاب رسانه باید مطالبه‌گر باشند و خواسته های مردم را به مسئولان منتقل کنند تا آن‌چه مساله مردم است، موضوع پیگیری ما باشد.

ذاکریان با اشاره به برنامه‌های مدیریتی خود بیان داشت: فرمانداری بودجه‌ای برای تعریف پروژه ندارد اما بایستی برای دستگاه‌ها اعتبار جذب کند، مدیران را بسیج کند و بر انجام کار نظارت داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: شمیرانات ظرفیت‌های تاریخی، گردشگری و ورزشی بسیاری را در خود جای داده که تنوع و تراکم آن‌ها پتانسیل بالای این شهرستان است؛ لذا از مردم یاری می‌جوییم تا با مشارکت یکدیگر در راستای توسعه جاذبه‌های موجود گام برداریم.

فرماندار شمیرانات نسبت به مصوبه شورای عالی امنیت ملی در خصوص حریم ۱۵۰ متری رودخانه جاجرود، گفت: بازنگری این موضوع و بهرمندی از ظرفیت‌های قانون در راستای حل مشکلات شهروندان در دست پیگیری است.

این مصوبه در سال ۱۳۸۲ با هدف صیانت از آب سد لتیان (منبع تامین‌کننده ۳۰ درصد از آب شرب تهران) به تصویب رسید که طی آن اهالی مکلف شدند تا زمان اجرای پروژه‌های وزارت نیرو به منظور حفظ بهداشت و سلامت آب سد، حریم ۱۵۰ متری رودخانه جاجرود را رعایت و از هرگونه ساخت‌وساز جلوگیری کنند.

باتوجه به این‌که وزارت نیرو نسبت به اجرای تکالیف خود اقدام ۱۰۰ درصدی نداشته است، بخش‌های لواسانات و رودبار قصران به صورت طولی در مجاورت رودخانه جاجرود قرار گرفته و اهالی علیرغم رشد جمعیت حتی از درجاسازی ساختمان‌های خود منع می‌شوند، این مصوبه سال‌هاست موجب نارضایتی آن‌ها بوده و بازنگری و اصلاح آن یکی از مهم‌ترین مطالبات اهالی منطقه است.

پیست اسکی شمشک در انتظار تملک و استانداردسازی

معاون فنی عمرانی فرماندار شمیرانات نیز با اشاره به تعطیلی پیست اسکی شمشک توضیح داد: متولی آن، شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور است که پس از بازرسی استاندارد نسبت به تجهیز و نوسازی موارد لازم به دلیل تولید قطعات در کشورهای دیگر و هزینه‌ بالای تامین آن‌ها، اقدام نکرده و همین مساله علتی بر تعطیلی چند سال اخیر این پیست است.

سیروس قدرتی افزود: همچنین برخی از اهالی منطقه ادعای مالکیت قسمت‌هایی اراضی پیست را داشته و مطالبه مالی از شرکت مذکور دارند که علتی مضاعف بر این امر شده است. البته با توجه به این‌که شرکتی ایرانی نسبت به تولید قطعات لازم اعلام آمادگی کرده و بررسی اختلاف مالکیت و واگذاری پیست به شهرداری شمشک دربندسر مطرح است، پیش‌بینی می‌شود در آینده‌ای نزدیک شاهد ایمن‌سازی و بازگشایی پیست اسکی شمشک باشیم.

طرح احداث تونل برای ایمن‌سازی گردنه کمرخانی فشم

معاون عمرانی فرماندار شمیرانات اظهار داشت: ۴ بانده کردن محور زردبند – فشم طرحی‌ست که اجرای آن توسط راه و شهرسازی از سال‌های گذشته آغاز و تا حدودی پیش‌روی داشته است. اما برای تامین امنیت نقاطی حادثه‌خیز مانند کمرخانی که پیش‌تر با توری محافظت می‌شد و طی این مدت براثر بارندگی‌ها آسیب دیده و ایمنی مسافران را تهدید می‌کند، لذا در اجرای طرح مصمم هستیم.

وی اعلام کرد: مطالعه اولیه برای احداث تونل انجام شده است؛ در سال جدید پس از نشست با مشاوران و تکمیل طرح، جذب اعتبار که در سال ۹۸ حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد شده بود که قطعاً با افزایش هزینه‌ها مواجه هستیم، پیگیری خواهیم کرد. البته شهرداری‌های فشم و شمشک نیز در این پروژه ایمن‌سازی، دولت را حمایت می‌کنند.

نرخ میوه‌های تنظیم بازار نوروزی اعلام شد

معاون برنامه‌ریزی اداری و مالی فرماندار شمیرانات با اشاره به ستاد تنظیم بازار اظهار داشت: در حوزه بازرسی از اصناف با هدف پیشگیری از تخلفات و راهنمایی کسبه در کنار تعزیرات حکومتی، جهاد کشاورزی و صنعت معدن تجارت، از افراد آموزش‌دیده طرح شهید امانی نیز استفاده می‌کنیم.

بهروز صداقتی با اعلام این‌که مباشران توزیع کالاهای نوروز و ماه مبارک رمضان ۱۴۰۱ مشخص شده‌اند، گفت: ۲۰۰ تن پرتقال با نرخ هر کیلو ۹ هزار تومان و ۱۵۰ تن سیب با نرخ سیب قرمز ۱۱ هزار تومان و سیب زرد ۱۲ هزار تومان برای شهرستان جذب و در میادین میوه و تره‌بار و برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع خواهد شد.

شهرستان شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه ۲ تهران) و بخش‌های لواسانات و رودبار قصران، دارای ۵۷ آبادی و مزرعه، با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا