احتمال وقوع سیلاب در مناطق شمالی پایتخت

مسئول مدیریت بحران فرمانداری شمیرانات از آمادگی کامل مدیریت بحران برای پیشگیری از خسارات احتمالی و جلوگیری از حضور مردم در حاشیه رودخانه‌ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شمیرانات خبر به نقل از روابط عمومی فرمانداری شمیرانات، بابک صابونی در این زمینه اقدامات و تمهیدات صورت گرفته را تشریح کرد و اظهار داشت: هشدار سطح نارنجی توسط هواشناسی صادر شده که از طریق مدیریت بحران فرمانداری به دستگاه‌های اجرایی، خدمات رسان‌ها، امدادی‌ها، بخشداری‌ها و شهرداری‌ها ابلاغ شده است. 
وی افزود: تمامی دستگاه‌ها با تمامی نیروها و تجهیزات آماده باش هستند و پیش بینی و تمهیداتی در این راستا در نظر گرفته شده است. 
مسئول مدیریت بحران فرمانداری شمیرانات در ادامه با اشاره به تعطیلات آخر هفته گفت: حضور پرجمعیت مردم در سطح دو‌ بخش شمیرانات باتوجه به تعطیلات تابستانی اجتناب ناپذیر است، اما هشدارهای لازم در زمینه عدم اتراق افراد در حاشیه رودخانه‌ها توسط رسانه‌های محلی و استفاده از ظرفیت شوراها و محلی‌ها و نصب بنر اطلاع رسانی انجام شده و تا جایی که امکانپذیر باشد ظابطین انتظامی و عوامل دستگاه‌های نظارتی نیز از حضور مردم جلوگیری خواهند کرد. 
صابونی خاطرنشان کرد: گزارش‌های مربوط به تجمع اهالی یا گردشگران در مناطق حاشیه رودخانه‌ها که احتمال خطر وجود دارد را پیگیری می‌کنیم و رأساً اقدام خواهیم کرد. 
وی ادامه داد: هر سال در این برهه زمانی بارش‌های فصل گرم خطرناک خواهد بود زیرا که بستر زمین سست است و با حمل گل و لای خطر را دوچندان خواهد کرد. 
مسئول مدیریت بحران فرمانداری شمیرانات گفت: اگر موارد ایمنی رعایت شود خطری مردم را تهدید نخواهد کرد، اما باتوجه به پیش بینی‌های صورت گرفته احتمال خسارات وجود دارد اما مدیریت بحران شهرستان شمیرانات آمادگی کامل خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا