استقرار ۳۲ هزار کلونی زنبور عسل در مراتع لار

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شمیرانات از استقرار ۳۲ هزار و ۳۸۷ کلونی زنبور عسل در مراتع لار خبر داد و گفت: از این مراتع ۳۰۰ تن عسل تولید شده است.

به گزارش شمیرانات خبر به نقل از مهر، حسن شکری صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال با صدور مجوز به تعداد ۱۴۶ مورد، ۳۲ هزار و ۳۸۷ کلونی زنبور عسل در مراتع ییلاقی لار استقرار یافتند و از این مراتع و کلونی ها ۳۰۰ تُن عسل تولید شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شمیرانات با بیان اینکه همزمان با فرا رسیدن فصل پاییز و خنک شدن هوا کلونی های زنبور به مناطق گرم‌تر منتقل شده اند افزود: به منظور بهره برداری بهینه و اصولی از ظرفیت‌های عرصه‌های مرتعی لار، قبل از استقرار کلونی ها، عملیات ساماندهی زنبورداران با حضور کارشناسان منابع طبیعی و جهاد کشاورزی به مرحله اجرا درآمد.

وی ادامه داد: در عملیات ساماندهی، مراتع مورد بازدید قرار گرفت و هر سامان عرفی بر اساس وضعیت پوشش گیاهی، تراکم گیاهان گل دار و شهد دار، وضعیت منابع آبی، راه‌های دسترسی و… برای استقرار کلونی ها در نظر گرفته شد.

شکری مراتع لار را از لحاظ تنوع گیاهی و جانوری منحصر به فرد دانست و عنوان داشت: مراتع لار دارای ارزش‌های زیست محیطی و اقتصادی فراوانی می‌باشد که حفظ آن از اهمیت زیادی برخوردار است که برای تحقق بخشیدن به این امر مهم حمایت همه جانبه مسئولان و دست اندکاران را می‌طلبد تا با تأمین اعتبارات مورد نیاز پروژه‌های احیایی و حفاظتی با سرعت بیشتری در سطح این مراتع اجرا شود.

بر اساس این گزارش وسعت مراتع لار بیش از ۷۳ هزار هکتار است که با توجه به تنوع گیاهی و شرایط اقلیمی، این منطقه قطب مهمی برای پرورش زنبور و تولید عسل به شمار می‌آید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا