اصلاح هندسی ۷۹ هزار هکتار از اراضی ملی شمیرانات انجام شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شمیرانات اعلام کرد: با اجرا اصلاح هندسی نقشه‌های ثبتی ۷۹ هزار هکتار از اراضی ملی این شهرستان و تأیید در کمیته فنی ممیزی، این میزان اراضی ملی در مسیر کاداستری شدن قرار گرفت.

به گزار ش شمیرانات خبر به نقل از ایرنا، حسن شکری بیان داشت: اجرای طرح کاداستر و صدور اسناد تک برگ دارای فرآیندی است که مهم ترین مرحله آن اصلاح هندسی نقشه‌های ثبتی است.

وی ادامه داد: برای ۲۲ هزار هکتار از این اراضی ملی اسناد تک‌برگ کاداستری صادر شده و برای مابقی این اراضی اقدامات لازم برای صدور اسناد تک‌برگ در حال انجام است.

این مقام مسئول اظهار داشت: تاکنون تثبیت مالکیت و صدور اسناد دفترچه‌ای برای بیش از ۹۰ درصد اراضی ملی این شهرستان صادر شده اما در راستای قانون جامع کاداستر تمامی اراضی ملی چه اراضی که تاکنون تثبیت مالکیت بر روی آنها انجام نشده‌است و چه اراضی که دارای اسناد دفترچه ای هستند باید زیر پوشش طرح کاداستر قرار گرفته و دارای اسناد تک‌برگ شوند.

وی اجرای طرح کاداستر را عاملی مهم در کاهش پدیده زمین خواری دانست و تأکید کرد: از آنجایی که اراضی ملی شهرستان شمیرانات حساس بوده و از ارزش افزوده بالایی برخوردار هستند، از این رو با اجرای این طرح گام مهمی در تثبیت حقوق و مالکیت دولت در اراضی ملی برداشته می‌شود و از سوء استفاده‌های احتمالی از این اراضی کاسته خواهد شد.

شهرستان شمیرانات دارای ۱۴۰ هزار هکتار زمین ملی است.

شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران در شمال و شمال شرقی تهران واقع شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا