اصناف شمیرانات بالغ بر ۸ میلیارد تومان جریمه شدند

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شمیرانات اعلام کرد: در بازرسی‌های هشت ماهه نخست سال جاری، واحدهای صنفی متخلف این شهرستان، با تشکیل یک هزار و ۶۲۸ پرونده تخلف هفت میلیارد و ۹۷۷ میلیون و ۱۸۴ هزار و ۸۹۰ تومان جریمه و به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

به گزارش شمیرانات خبر به نقل از ایرنا، سیدعلی میرموسوی اظهار داشت: در مدت مذکور ۲۳ هزار و ۴۶۰ واحد صنفی، تولیدی، توزیعی و خدماتی مورد بازرسی و نظارت قرار گرفتند که به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۶۵ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: عمده بازرسی‌ها توسط گشت‌ مشترک بازرسان صمت و اتاق اصناف و اتحادیه‌های ذیربط در حوزه مواد غذایی، نانوایی، مرغ، گوشت قرمز و همچنین بنا به مقتضیات زمانی مانند اجرای طرح‌های نظارتی اقلامی مانند پوشاک، کیف، کفش، لوازم التحریر، میوه و تره‌بار، لوازم آرایشی و بهداشتی و قنادی‌ها بوده است‌.

رئیس صمت شمیرانات خاطرنشان کرد: از ۲ هزار و ۳۸۱ مورد بازرسی‌ از واحدهای صنفی نانوایی، ۴۰۹ مورد پرونده‌ تخلف ثبت و به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

به گفته وی، عمده تخلفات صورت گرفته در واحدهای صنفی این شهرستان مربوط به گران‌فروشی، کم‌فروشی و تقلب بوده است.

میرموسوی با اشاره به دریافت شکایات مردمی از طریق سامانه ۱۲۴ (ستاد خبری) گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان آبان‌ ماه مجموعاً تعداد یکهزار و ۱۲۱ مورد شکایات مردمی دریافت شد؛ از این تعداد ۳۵۰ مورد آن حضوری بوده که پس از دریافت شکایت‌ بلافاصله توسط بازرسان اداره مورد رسیدگی قرار گرفته‌اند.

رئیس صمت شمیرانات یادآور شد: همچنین از ۳۶۵ مورد بازرسی در حوزه کالای قاچاق در مدت مذکور، ۵۰ مورد صورتجلسه کشف قاچاق، جمعاً به ارزش یک میلیارد و ۴۵۶ میلیون و ۶۶۶ هزار تومان ثبت و به اداره اموال تملیکی ارسال شد.

وی با اشاره به تنظیم بازار شهرستان بیان داشت: در نیمه نخست ۱۴۰۰، یکهزار و ۸۳۶ تن کالای اساسی شامل ۳۹۴ تن برنج، ۳۰۷ تن شکر، ۲۶ تن روغن ویژه صنوف، ۱۰۰ تن مرغ منجمد و ‌یکهزار و ۵ تن مرغ گرم جذب و در بازار هدف سطح شهرستان توزیع شده است.

میرموسوی بیان داشت: در حوزه اشتغال‌زایی نیز طی هشت ماه نخست امسال، ۲ هزار و ۱۰۰ نفر در سامانه رصد اشتغال ثبت‌نام کرده‌اند و با رشد ۱۶۲ درصدی مواجه بوده‌ایم.

وی بیان داشت: واحدهای دارای پروانه کسب در سال‌ جاری با ۱۱ درصد رشد به ۹ هزار و ۴۱۰ واحد و تعداد واحدهای فاقد پروانه کسب با رشد ۱۸- درصد به ۳ هزار ۱۰ واحد رسیده است.

رئیس صمت شمیرانات خاطرنشان کرد: در نیمه نخست سال جاری، طی برگزاری مستمر جلسات کارگروه ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب، نظارت‌های مستمر اداره صمت و اتاق اصناف بر نحوه صدور پروانه کسب، اجرای گشت‌های مشترک و ارزیابی عملکرد اتحادیه‌های صنفی و همچنین بازرسی از اتحادیه‌های صنفی توسط کمیته تخصصی کارگروه مذکور و کمیسیون نظارت بر اصناف، صدور پروانه کسب نسبت به مدت مشابه سال ۹۹، از یکهزار و ۴۴ به یک هزار و ۶۴۹ رسیده و ۵۷ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: با توجه به اولویت ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب، پیگیری‌های لازم توسط اتحادیه‌های صنفی و اتاق اصناف در راستای اجرای ماده ۲۷ قانون نظام صنفی نسبت به سال گذشته از تعداد ۹۱۲ مورد به یکهزار و ۷۰۶ مورد صورت گرفت.

میرموسوی در خصوص معادن شمیرانات نیز اظهار داشت: در مدت مذکور میزان حقوق دولتی وصول شده ۸۳ میلیون و ۲۳۱ هزار و ۳۷۵ تومان بوده است، و ۶۰ مورد بازدید از معادن سطح شهرستان صورت گرفته است.

رئیس صمت شمیرانات، از شهروندان خواست که در صورت مشاهده تخلف صنوف مختلف، شکایات خود را از طریق سامانه ۱۲۴ ثبت کنند تا مورد پیگیری و رسیدگی قرار گیرد.

شمیرانات دارای ۱۱ اتحادیه و بیش از ۱۲ هزار واحد صنفی فعال است.

این شهرستان متشکل از چهار شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه ۲ تهران)، لواسان، اوشان فشم میگون، شمشک دربندسر و ۳۶ روستا، با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا