امدادرسانی ۵ ساعته هلال احمر شمیرانات به راکب آسیب‌دیده

مسئول جمعیت هلال احمر شمیرانات اعلام کرد: امدادگران شهرستان پس از ۵ ساعت عملیات، موفق شدند مرد ۴۵ ساله‌ای که در روستای انباج‌ لواسان کوچک بر اثر سقوط با موتور سیکلت به شدت مصدوم شده بود، نجات دهند.

به گزارش شمیرانات خبر از روابط عمومی جمعیت هلال احمر شمیرانات، جمال شریفی اظهار داشت: ساعت ۱۴ و ۲۰ دقیقه امروز در پی اعلام حادثه از مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر استان تهران مبنی برسقوط راکب موتور سوار در ارتفاعات لواسان کوچک (محدوده افجه روستای انباج) که دچار آسیب دیدگی شدید از ناحیه ساق پای چپ شده بود، بلافاصله یک تیم عملیاتی از پایگاه امداد و نجات قوچک و دو تیم پشتیبان از پایگاه امداد و نجات کوهستان دربند به محل حادثه اعزام شدند.

وی درخصوص جزئیات این حادثه ادامه داد: پس از حضور تیم‌های عملیاتی در منطقه و با ارزیابی اولیه مشخص شد، راکب یکی از موتور سواراران کراس در ارتفاعات روستای انباج به دلیل ناهنوار بودن مسیر سقوط کرده و دچار آسیب دیدگی شدید شده که پس از انجام اقدامات پیش بیمارستان و تثبیت فیزیکی مصدوم‌، توسط نجاتگران به پایین کوه منتقل و جهت تکمیل روند درمانی تحویل عوامل اورژانس ۱۱۵ شد.

به گفته مسئول جمعیت هلال احمر شمیرانات، عملیات مذکور در ساعت ۱۹:۲۰ با موفقیت به پایان رسید.

 شمیرانات دارای پنج پایگاه امداد و نجات در گردنه قوچک (ورودی لواسانات و رودبار قصران)، دربند، کلکچال، شیرپلا و نمایشگاه بین المللی است.

شهروندان در صورت وقوع حادثه می‌توانند با شماره تماس ۱۱۲ جمعیت هلال احمر ارتباط برقرار کنند.

شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه ۲ تهران) و ۲ بخش لواسانات و رودبار قصران در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

این شهرستان دارای کوه‌ها، روددره‌ها و محل عبور رودخانه جاجرود به سد لتیان و به همین علت در تمامی فصول با استقبال چشمگیر گردشگران و کوهنوردان مواجه است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا