انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر شمیرانات برگزار شد

رئیس جمعیتی هلال احمر شمیرانات اعلام کرد: پنجمین دوره انتخابات مجامع جمعیت هلال احمر استان تهران روز گذشته (جمعه) در این شهرستان برگزار و سید مهدی ساداتی، فرماندار شمیرانات با بالاترین رای به عنوان منتخب اول شمیرانات معرفی شد.

به گزارش شمیرانات خبر به نقل از ایرنا، حسن فراهانی روز شنبه اظهار داشت: سید مهدی ساداتی، حسین جعفرپور، محمدمهدی شجری و احمد بختیاری نفرات اصلی و  مهدی یوسفی جمارانی به عنوان علی البدل انتخاب شدند.

وی افزود: مهدی میرزاجانی بازرس و حسین درویش بازرس علی البدل شد.

 فراهانی خاطرنشان کرد: هلال احمر بزرگترین و قدیمی سازمان مردم نهاد کشور است؛ این نهاد مردمی که نزدیک به یک قرن از حیات پربار خود را در ایران پشت سرگذاشته، به واسطه یک امتیاز بسیار بزرگ ماندگاری و دوام خود را در طول این سالهای طولانی حفظ کرده است و با گذشت زمان نه تنها مثل بسیاری از سازمانهای رسمی و غیررسمی، اثربخشی و کارامدی خود را از دست نداده بلکه هرروز پربار تر و اثرگذار تر از گذشته در صحنه های مختلف حضور داشته است.

رئیس هلال احمر شمیرانات تصریح کرد: این امتیاز بزرگ سرمایه اجتماعی و مشارکت داوطلبانه اقشار و آحاد مختلف جامعه است که همواره در خدمت اصول و اهداف والای این نهضت بین المللی قرار گرفته است.

وی افزود: این موضوع سبب شده تا حاکمیت و دولت نیز اعتماد بالایی به این نهاد خدمتگزار داشته باشند و برخی از وظایف حاکمیتی همچون جستجو و نجات، آسیب های اجتماعی، ساماندهی فعالیت های جوانان و … را به طور کامل یا بخشی از آنها را به این نهاد پربار مردمی بسپارند که این موضوع گویای تاثیرگذاری بالای جمعیت هلال احمر در فعالیت های ضروری کشور عزیزمان است.

این مقام مسئول تاکید کرد: یکی از مهمترین مصادیق مردمی بودن و مردمی ماندن این موسسه عام‌المنفعه انتخاب ارکان و مدیران عالی این نهاد توسط داوطلبان آن است. به جرات می‌توان گفت هیچ سازمان دیگری در کشور اینگونه مستقیم تحت مدیریت و نظارت عموم مردم قرار ندارد به شکلی که حتی رئیس جمعیت هلال احمر کشور توسط همین اعضا و داوطلبان هلال احمر مشخص شده و به رئیس محترم جمهور معرفی می‌شود.

فراهانی اذعان داشت: مجامع هلال احمر نیز که امروز انتخابات پنجمین دوره شورای اجرایی و بازرسی آن است، در سطح شهرستان، استان و کشور وظایف بسیار مهمی دارند که از جمله آنها می‌توان به تصویب سالیانه صورت های مالی جمعیت برای شفافیت بیشتر و عملکرد مناسب تر اشاره کرد.

رئیس هلال احمر شمیرانات اظهار داشت: نگاهی به تاریخ پر افتخار جمعیت هلال احمر در سالهای خدمت رسانی به مردم شریف ایران، گویای حضوری همه جانبه و حمایت گرانه در صحنه هایی است که مردم و کشور در گردنه های سخت تاریخی خود قرار گرفته اند؛ جنگ تحمیلی، زلزله های بزرگ رودبار و بم و ده ها مورد دیگر، صحنه هایی هستند که اعضا و داوطلبان هلال احمر در آن صحنه ها خوش درخشیده اند و از خود یادگارهای نیکو برجای گذاشته اند.

وی خاطرنشان کرد: در سال های اخیر به دلیل مشکلات اقتصادی، تغییر سبک زندگی مردم، افزایش سرعت زندگی و مسائل دیگر مشارک داوطلبانه با کاهش استقبال مواجه بوده است، شاید به این دلیل که بیشتر مردم ترجیح می‌دهند خدمات عام المنفعه خود را به صورت مالی و حمایت معنوی به نیازمندان حوزه های مختلف ارائه کنند.

شهرستان گردشگری شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی و ۵ پایگاه امدادونجات در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا