اهالی ولایتمدار شمیرانات مشت گره کرده و نوای آزادی قدس سر دادند

مردم مومن روزه دار و ولایتمدار شمیرانات در روز جهانی قدس مشت خود را گره کرده و نوای آزادی سرزمین اشغال شده فلسطین توسط رژیم صهیونیستی را سر دادند.

به گزارش شمیرانات خبر، همزمان با فریاد سراسری جوامع مسلمان، اهالی ولایتمدار، متدین و آزادی‌خواه لواسانات و رودبار قصران در پی ظلم مستمر رژیم غاصب و کودک‌کش اسرائیل و دولت مستکبر آمریکا بر مظلومان فلسطین، پیر و جوان، مرد و زن، مسئول دوش به دوش یکدیگر، مشت گره کرده و نوای آزادی قدس سر دادند.

فرماندار شمیرانات پس از قرائت قطعنامه،در سخنرانی پایانی راهپیمایی روز قدس اظهار داشت: ما در تاریخ نمونه‌ای از تجاوزهای وحشیانه که روی حیوانات درنده‌ای که بهره‌ای از شعور ندارند سفید کرده، داریم که حمله مغول‌ها و گروهک تروریستی داعش از جمله این‌هاست ولی به این میزان استمرار و به این شدت وحشی‌گری که رژیم صهیونیستی بر سر فلسطین آوار شد، در تاریخ نظیر ندارد.

مجتبی ذاکریان خاطرنشان کرد: مساله ما، مساله دعوای دو طیف در یک ملت نیست؛ مساله غصب وحشیانه یک سرزمین است.

وی افزود: گروه‌های مبارزی که درون فلسطین شکل گرفتند هم بعد از آن‌که از توان دفاعی و نظامی خود ناامید شدند، کوتاه آمدند و به فکر مذاکره افتادند و نتیجه رفت‌وآمدهای‌شان عملاً فقط خلع سلاح کردن جریانات مبارز در آن‌جا بود.

نماینده عالی دولت در شمیرانات بیان داشت: اتفاق مبارکی که در عالم رخ نشان داد، به همه آزادی‌خواهان جان بخشید و جریان مقاومت را متولد کرد، رشد داد و امروز به بلوغ رسانده، پیروزی انقلاب اسلامی بود.

ذاکریان ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری پیامبرگونه امام راحل در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ صرفاً یک اتفاق تاریخی متعلق به کشور ما نیست و آرزوی دیرینه انبیاء و اولیای الهی بوده است و با دعای حضرت زهرا (س) محقق شده است، پس آن را دست کم نگیرید.

فرماندار شمیرانات یادآور شد: در آن روزها که ایران خود درگیر گرفتاری‌های بی‌شماری شده بود، معمار کبیر انقلاب ذره‌ای از حمایت فلسطین و مبارزه با صهیونیست دست برنداشتند؛ و این جریان روز به روز قوت گرفت و به امروز رسید که مجهزترین ارتش دنیا در برابر دست خالی جریان حماس و جنبش‌های مقاومت اسلامی زمین‌گیر شده است؛ لذا ما کم‌کم خود را برای اقامه نماز جماعت در قدس شریف ان‌شاءالله به زودی آماده می‌کنیم.

ذاکریان خاطرنشان کرد: طی یک دهه اخیر و جابه‌جایی‌های سیاسی جمهوری اسلامی، فراز و فرودهایی ایجاد شد که موجب نگرانی جنبش‌های مقاومتی شد که بر پایه جوانان ایجاد شده و خاطرات تلخ مذاکرات برای‌شان زنده شد و ته دلشان را خالی کرد. اما الحمدالله با اراده مردم اتفاقات مبارکی در کشور رخ داد که در پی آن روح تازه‌ای در جریان مقاومت نیز دمیده شد.

روز جهانی قدس آخرین جمعه ماه رمضان است که امام خمینی در سال ۱۳۵۸ شمسی (رمضان ۱۳۹۹ قمری) آن را روزی رسمی برای حمایت از مردم فلسطین دانست و از مسلمانان جهان خواست که برای کوتاه کردن دست رژیم  اسرائیل و پشتیبانان آن به هم بپیوندند.

نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس، با حمایت بسیاری از روشنفکران و هنرمندان مواجه شد و امروزه علاوه بر ایران، در کشورهای مختلفی از جهان، راهپیمایی و مراسم روز قدس برگزار می‌شود که بنابر گزارش منابع خبری، این تعداد به ده‌ها کشور در قاره‌های مختلف جهان می‌رسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا