اهم برنامه‌های ماه رمضان درآستان امامزاده صالح (ع) تجریش تشریح شد

برنامه‌های آستان مقدس امامزاده صالح (ع) تجریش، امامزاده علی اکبر (ع) چیذر، کهف الشهدا ولنجک و مسجد الزهرا (س) جمال‌آباد در ایام ماه مبارک رمضان ۱۴۰۱ اعلام شد.

به گزارش شمیرانات خبر به نقل از ایرنا، آستان مقدس امامزاده صالح (ع) تجریش دهه اول ماه مبارک رمضان از ساعت ۲۲:۳۰ الی ۲ با تلاوت یک جز از قرآن کریم، پیش‌منبری حجت الاسلام اهَری، مداحی محمدحسین پویانفر و سخنرانی پنج شب اول حجت الاسلام صادقی واعظ و پنج شب دوم حجت الاسلام مهدی شریف اجرای برنامه خواهد داشت.

همچنین ذکر توسل روزانه بعد از نماز ظهر و عصر، از روز اول تا پنجم با سخنرانی حجت الاسلام مقدسیان و سعید جعفری، پنج روز دوم حجت الاسلام اعتمادیان و نوای جعفر جعفری، پنج روز سوم حجت الاسلام حسینی و رضا پوراحمد، پنج روز چهارم حجت الاسلام درانی و محمد قدیانی، پنج روز پنجم حجت الاسلام ادیب یزدی و محسن مرادی، پنج روز ششم حجت الاسلام دشتی و محسن گرسویی برگزار خواهد شد.

حرم مطهر امامزاده صالح (ع) فرزند امام موسی کاظم (ع) و برادر امام هشتم شیعیان، در مرکز بازارچه سنتی تجریش (منطقه یک تهران) واقع شده است.

آستان مقدس امامزاده علی اکبر (ع) چیذر نیز بعد از نماز ظهر و عصر، قرائت قرآن مجید با نوای محمود ازگلی، توزیع پک‌های افطاری بعد از نماز مغرب و عشاء و مراسمات احیا را در برنامه دارد.

آستان مقدس امامزاده علی‌اکبر (ع) که منتسب به امام چهارم شیعیان است، در محله چیذر منطقه یک تهران قرار دارد. این حرم مطهر دارای مزاری‌ است که ۵۸۷ شهید عظیم الشان در آن به خاک سپرده شده‌اند. این امر بر اهمیت آن افزوده و به یکی از پایگاه‌های مهم مذهبی پایتخت تبدیل شده است.

کهف الشهدا ولنجک نیز در شب‌های ماه مبارک رمضان از ساعت ۲۱ با مناجات‌خوانی مهدی ارضی، و در پنج شب اول با سخنرانی حجت الاسلام محسن منصوری‌، پنج شب دوم حجت الاسلام علی سعیدیان، سید رضا طباطبایی نسب، پنج شب چهارم از راویان دفاع مقدس و جبهه انقلاب، پنج شب پنجم حجت الاسلام عماد مسعودی و پنج شب ششم حجت الاسلام ناصر یوسفی به همراه جزخوانی میزبان شهروندان خواهد بود.

همچنین مسجد الزهرا (س) جمال‌آباد نیز مراسم مناجات‌خوانی با نوای امین ونکی به همراه شرح و تفسیر قرآن کریم از امشب (یکشنبه) به مدت ۱۷ شب و مراسمات شب‌های احیا را برگزار می‌کند. برپایی نمازهای یومیه و سفره افطار نیز از برنامه‌های این مسجد است.

براساس این گزارش، دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا در تمامی مراسم‌ها به طور کامل رعایت می‌شود، اما شهروندان بایستی لوازم شخصی از جمله کتب ادعیه و زیارت را همراه داشته باشند.

شمیران (منطقه یک تهران) یکی از شهرهای شهرستان شمیرانات در شمال پایتخت واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا