بازدید فرماندار از تعطیلی مراکز خرید و رستوران‌های شمیرانات

فرماندار شمیرانات همزمان با ششمین روز از وضعیت اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی و تعطیلی مراکز خرید و رستوران‌ها بازدید کرد.

به گزارش شمیرانات خبر، سید مهدی ساداتی در حاشیه این بازدید میدانی بیان داشت: اصناف و کسبه شهرستان از آغازین روزهای اعمال این طرح بهترین همراهی را داشتند؛ این روند تا امروز بی‌نظیر ادامه داشته و تلاش می‌کنیم تا پایان نیز بر همین منوال بماند.

وی تصریح کرد: امید است با مشارکت خوب مردم و در پایان طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی شاهد کاهش شیوع این ویروس باشیم که تحقق این مهم مستلزم اجرایی شدن دقیق مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا است.

این مقام مسئول کاهش ترددهای غیرضروری، رعایت فاصله اجتماعی و ماسک زدن را از مهمترین عوامل تاثیرگذار در قطع زنجیره کرونا دانست و از شهروندان خواستار توجه جدی در رعایت این موارد شد.

با تاکید مکرر فرماندار، گشت‌های نظارتی شبانه‌روزی اصناف را رصد می‌کنند و در صورت مشاهده تخلف ابتدا با تذکر و سپس با اعمال قانون واحد صنفی متخلف پلمب می شود بطوریکه از شنبه تاکنون ۴ واحد صنفی در این شهرستان پلمب شده است.


بازدید سرزده فرماندار از اداره صنعت، معدن و تجارت شمیرانات

فرماندار شمیرانات همچنین صبح امروز با هدف بررسی روند ارائه خدمات به مردم به بازدید سرزده از اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پرداخت.

ساداتی در این بازدید با قدردانی از کارکنان اداره صمت، تیم‌های نظارتی و اتاق اصناف بابت حسن اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، تاکید کرد: توزیع مناسب کالاهای اساسی موجب در دسترس بودن کالاها برای همه اقشار جامعه می‌شود که انتظار داریم دقت نظر بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

وی برخورد با گران‌فروشی را از مطالبه به حق شهروندان برشمرد و خاطرنشان کرد: توزیع کالا و محصولات با قیمت مصوب از اهم مطالبه مردم است و کنترل قیمت‌ها با بازرسی ها از صنوف محقق می‌شود که اداره صمت تاکنون در انجام این وظیفه سربلند بوده ولی باید با نظارت دقیق‌تر با آن تعداد معدود از کسبه سودجو برخورد قاطع صورت گیرد تا افزایش رضایتمندی مردم را شاهد باشیم.

شهرستان شمیرانات دارای ۱۳ اتحادیه و بیش از ۱۲ هزار واحد صنفی فعال است که از این میان بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ واحد که جزو واحدهای صنفی مشاغل یک و دو نبودند، در راستای اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی که از اول آذر ماه آغاز و به مدت دو هفته به اجرا درآمده است، تعطیل شدند.

طبق آخرین گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با فوت ۴۸۲ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کرونا در کشور به ۴۶ هزار و ۶۸۹ تن رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند؛ مجموع بیماران کرونایی در کشور نیز به ۹۰۸ هزار و ۳۴۶ نفر رسیده است.

شمیرانات متشکل از ۴ شهر، شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران)، لواسان، اوشان فشم میگون، شمشک دربندسر و ۳۶ روستا، با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا