در پی بارش های اخیر انجام شد: بازدید فرماندار شمیرانات از شرایط عشایر مستقر در دشت لار

در پی بارش‌های اخیر باران، فرماندار شمیرانات به همراه مسئول امور عشایری شهرستان و بخشدار لواسانات به منظور بازدید از وضعیت عشایر مستقر در دشت لار و احصای مشکلات پدید آمده، به این منطقه سفر کرد.

به گزارش پایگاه خبری شمیرانات خبر به نقل از روابط عمومی فرمانداری شمیرانات، مسئول امور عشایری شمیرانات در خصوص این بازدید اظهار داشت: در پی سه شب بارش شدید باران، طی بازدیدی که به همراه فرماندار شمیرانات از وضعیت دشت لار داشته‌ایم، شاهد تلف شدن ۵ دام، بر آب رفتن ۵ چادر عشایری، از بین رفتن برخی از آذوقه‌ها، مایحتاج روزانه و آردهایی که به منظور طبخ نان توزیع شده بود، آب‌گرفتگی پوشاک و پتوی چند خانوار و تخریب جاده‌های مواصلاتی ایراء – قوشخانه و جاده‌های داخلی لار بوده‌ایم.
وی افزود: در پی دستور فرماندار شمیرانات و همکاری جمعیت هلال احمر، تعدادی چادر، پتو، نان و کنسرو با قید فوریت به مناطق آسیب‌ دیده اعزام می‌شود.
مسئول امور عشایری شمیرانات خاطرنشان کرد: در راستای بازگشایی جاده‌های مواصلاتی دشت لار که همه آن‌ها تخریب شده‌اند، و مطالبه اصلی عشایر از مسئولان است، به سبب این‌که پیش‌بینی شده است تا روز دوشنبه شاهد تداوم بارش‌ها هستیم، با توجه به وسعت تخریب‌ها، تلاش بر این است تا روز چهارشنبه موفق به رفع انسداد مسیرهای منطقه شویم.
به گفته بختیاری، تعداد محدودی از عشایر با اعلام هشدارها از لار خارج شده بودند که با بازگشایی مسیر بازخواهند گشت؛ عمده عشایر هم اکنون مستقر و تا اواسط شهریور ماه مهمان لار خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا