بانوان در جامعه جهاد عفاف کنند

امام جمعه رودبارقصران گفت: بانوان باید در جامعه جهاد عفاف کنند.

به گزارش پایگاه خبری شمیرانات خبر به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه رودبارقصران، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی حسنی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه رودبارقصران اظهار داشت: در بینش الهی، حیا از برجسته‌ترین كمالات برای زن به شمار می‌رود.
وی با اشاره به این‌که زنان باید در محیطی سالم و به دور از آسیب كار كنند، خاطرنشان کرد: حریم میان زن و مرد یك ارزش است كه دختران شعیب (ع) به آن توجه داشتند و دختران پیامبر خدا چوپانی می‌كردند، ولی هرگز به ذلت و گدایی تن ندادند.
خطیب جمعه رودبارقصران به نقل از مرحوم آیت‌الله صافی گلپایگانی بیان داشت: در بعضی از دیدارها، برخی بانوان درخواست دارند تا عبای مرا ببوسند، اما به آن‌ها می‌گویم چادر شما از عبای من مقدس‌تر است. زنی که چادر بر سر دارد، به نوعی امر به معروف می‌کند و ارزشش بسیار بیشتر از عبای علماست.
حجت الاسلام حسنی خطاب به دولت پیشنهاد داد برای گسترش فرهنگ حجاب و عفاف، دولت در بخشهای مختلف نسبت به کارکنانش قوانین و ضوابطی را وضع کند‌ که از جمله این مسئله می‌توان به قوانین مربوط به حجاب و عفاف، تهیه لباس‌های مناسب، پوشش‌های ارزشی برای کارکنان و تفکیک بخش‌های خواهران و برادران اشاره کرد.
وی بی‌عفتی و بی‌حجابی را یکی از عناصر خطرناک ناامنی روانی و دینی جامعه دانست و ضمن بیان این‌که امنیت ملی مرهون امنیت روانی جامعه است، گفت: تلاش دشمن بر این است تا با دروغ‌سازی و شایعه‌سازی، ترویج ابتزال و بی‌عفتی، احساس ناامنی را دامن بزند و روحیه عمومی را کاهش دهد، تا از این طریق به امنیت نرم و اجتماعی و سپس امنیت سخت و فیزیکی لطمه وارد کند.
امام جمعه رودبارقصران ادامه داد: در این میان نقش مردم، نهادها، نخبگان و اهالی رسانه بسیار مهم است؛ حفظ امنیت روانی یکی از مهمترین وظایف مشترک حاکمیت و مردم به شمار می‌رود و بخش‌های مختلف جامعه در برقراری امنیت روانی و حفظ آن دخیل هستند.
حجت الاسلام حسنی همچنین از شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌ها و مطبوعات، صاحبنظران و نخبگان، قوای سه‌گانه، مسئولان و کارگزاران، شهروندان جامعه و نیروهای مسلح و نهادهای امنیتی به عنوان قطب‌های تأمین کننده امنیت روانی نام برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا