باوجود ابلاغیه قضایی ساخت و ساز بدون شناسه در لواسان همچنان ادامه دارد

با وجود ممنوعیت هرگونه ساخت و ساز بدون نصب تابلو شناسه ساختمان در لواسان استان تهران مشاهدات خبرنگاران حاکیست برخی ساختمان‌های در حال ساخت این شهر همچنان فاقد این تابلو هستند.

به گزارش شمیرانات خبر، عملیات عمرانی در برخی نقاط از جمله منطقه ویلایی نشین «سید پیاز» لواسان در حالی جریان دارد که تابلو شناسه مقابل ساختمان در حال ساخت آن مشاهده نمی‌شود.

خبرنگاران مشاهده کردند در برخی نقاط لواسان تعدادی از ساختمان‌های در حال ساخت و نیمه کاره همچنان وجود دارند و عکس‌های این ساختمان‌ها نیز موجود است.

٭٭ساخت و ساز بدون شناسه کی ممنوع شد؟

«محسن شریعتی» رئیس حوزه قضایی لواسانات حدود ۲ ماه پیش با هدف مقابله با ساخت و سازهای بی رویه و بعضاً غیرمجازی که از زمین خواری به کوه خواری هم رسیده‌اند دستور نصب تابلو مخصوص شناسنامه ساختمان را صادر و هرگونه ساخت و ساز بدون نصب تابلو را ممنوع اعلام کرد.

وی در نامه‌ای مأموران انتظامی بخش لواسانات را مکلف کرد در صورت نصب نشدن تابلو مذکور یا ساخت طبقه اضافه بر مندرجات پروانه که در تابلو قید شده است ساخت و ساز را متوقف کنند.

در متن دستورالعمل شریعتی آمده بود: نظر به اینكه اخیراً ساخت و ساز‌های غیرمجاز زیادی در لواسانات صورت گرفته به منظور پیشگیری از جرم و جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز و حفظ حقوق بیت المال هرگونه ساخت و ساز در هر نقطه از لواسانات اعم از محدوده شهر‌ها، حریم شهر، روستا‌ها و اراضی كشاورزی بدون نصب تابلو مخصوص شناسنامه ساختمان كه شامل شماره پروانه ساخت، مرجع صدور پروانه، تعداد طبقات و مهندس ناظر و غیره می‌شود، ممنوع است.

رئیس حوزه قضایی لواسانات در بخش دیگری از ابلاغیه نیز تاكید كرد: در صورت مشاهده ساخت و ساز بدون نصب این تابلو حتی در مرحله خاكبرداری یا ساخت و ساز طبقات اضافه بر پروانه كه در تابلو مذكور قید شده، نسبت به توقف این ساخت و ساز‌ها اقدام و نتیجه برای اقدامات قانونی به این حوزه قضایی اعلام شود.

وی ادامه داد: در صورت گزارش مردمی یا گزارش مراجع قانونی از قبیل شهرداری، جهاد كشاورزی و بخشداری در این خصوص نیز نسبت به اجرای دستور مذكور اقدام شود.

این مقام مسئول متذكر شد: با توجه به اینكه احتمال نصب تابلو‌های صوری یا درج مشخصات خلاف مندرجات پروانه توسط متخلفان وجود دارد مراجع صدور پروانه در این خصوص نظارت كنند و به محض مشاهده، مراتب را گزارش دهند.

٭٭اگر اجرا نشود، پیگیری می‌کنیم

یکی از خبرنگاران اواخر هفته گذشته پس از مشاهده برخی ساختمان‌های در حال ساخت بدون تابلو در لواسان با رئیس حوزه قضائی لواسانات تماس گرفت که وی در پاسخ گفت: اگر مشاهده شود ساخت و سازی بدون توجه به بخشنامه (نصب نشدن تابلو شناسه) انجام شود و عملیات عمرانی در این وضعیت توسط مأموران کلانتری متوقف نشده باشد، به طور قطع برخورد خواهیم کرد.

شریعتی افزود: شهروندان در صورت مشاهده چنین مواردی مراتب تخلف را به دفتر این‌جانب گزارش دهند تا پس از بازدید و بررسی دقیق، مساله پیگیری و اقدامات لازم انجام شود.

این مصاحبه  با رئیس حوزه قضایی لواسانات روز چهارشنبه هفته گذشته انجام شد و روز جمعه (دیروز) نیز حجت الاسلام سید سعید لواسانی امام جمعه لواسانات در جریان خطبه‌های نماز عبادی – سیاسی جمعه در این باره گفت: آقای شریعتی (رئیس حوزه قضایی) تذکر دادند که بین مردم اعلام کنم اگر مشاهده کردند ساخت و سازی بدون تابلو شناسه در حال انجام است بی تفاوت نباشند و مراتب را به حوزه قضایی اعلام کنند تا رسیدگی شود.

لواسان با آب و هوایی کوهستانی یکی از شهرهای شهرستان شمیرانات در ۱۱ کیلومتری شمال شرقی تهران واقع شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا