فرماندار شمیرانات: : برای داشتن مدیران کارآمد باید روی دانش‌آموزان سرمایه‌گذاری کنیم

فرماندار شمیرانات گفت: اگر خواهان آینده‌ای روشن و مدیرانی قوی و کارآمد هستیم، باید امروز برای محصلان این سرزمین سرمایه‌گذاری کنیم.

به گزارش شمیرانات خبر از ایرنا، مجتبی ذاکریان روز سه شنبه پس از بازدید از مدرسه نمونه دولتی متوسطه دوره دوم فراست و مجتمع آموزشی ایرانیان در شمیران، در جمع دانش‌آموزان و معلمان اظهار داشت: علاوه بر آموزش مباحث درسی، مهارت‌های زندگی، فرهنگ دینی و ملی، و مدیریت فردی و اجتماعی را به آن‌ها بیاموزیم.که تحقق آن مستلزم معلمانی باانگیزه، خلاق و با سطح بالایی از معلومات است که خوشبختانه در شهرستان از این ظرفیت بهره‌مند هستیم.

وی با اشاره به بازگشایی مجدد مدارس پس از گذشت حدود ۲ سال از تعطیلی کرونایی، افزود: حضور دانش‌آموزان در مدارس فرصتی برای تربیت آنان براساس فرهنگ اسلامی ایرانی‌ است که کادر آموزش و پرورش بایستی آن را مغتنم شمرده و در دستور کار قرار دهند.

این مسئول اضافه کرد: با طرح واکسیناسیون و محدودیت‌های مستمر شاهد بازگشایی مجدد مدارس هستیم اما نباید فراموش شود که مراقبت‌های بهداشتی در راستای صیانت از سلامت فرزندان‌مان در اولویت قرار دارد و نباید کرونا را ریشه‌کن شده تصور کنیم.

وی افزود: حال که زمینه برای تحصیل حضوری برای آینده‌سازان کشور فراهم شده است، انتظار داریم امر مهم پرورش نیز همگام با آموزش مورد توجه معلمان و کادر مدارس واقع شود و تمام اهتمام خود را برای انتقال مفاهیم اسلام و انقلاب با روش‌های متنوع و متناسب با رده سنی دانش‌آموزان به کار گیرند.

نماینده عالی دولت در شمیرانات خاطرنشان کرد: دانش آموزان تا سن تحصیل که بخش عمده‌ای از شخصیت آن‌ها را می‌سازد، بیش از حضور جدی در جامعه، در خانه و مدرسه سیر می‌کنند و خانواده و معلمان اثرگذارترین افراد بر روح و تفکر آن‌ها هستند.

ذاکریان ادامه داد: با توجه به امر مذکور، اگر خواهان آینده‌ای روشن و مدیرانی قوی و کارآمد هستیم، باید امروز برای محصلان این سرزمین سرمایه‌گذاری کنیم و علاوه بر آموزش مباحث درسی، مهارت‌های زندگی، فرهنگ دینی و ملی، و مدیریت فردی و اجتماعی را به آن‌ها بیاموزیم که تحقق آن مستلزم معلمانی باانگیزه، خلاق و با سطح بالایی از معلومات است که بحمدالله در شهرستان از این ظرفیت بهره‌مند هستیم.

فرماندار شمیرانات: مدارس دانش‌آموزان را با فرهنگ اسلامی ایرانی تربیت کنند

بنا بر اعلام عوامل آموزش و پرورش شمیرانات، استقبال دانش‌آموزان منطقه از بازگشایی مدارس خوب بوده و تعداد کمی از آنان غیبت کرده‌اند که عمده علت این مساله بازنگشتن از سفر است.

 شهرستان شمیرانات متشکل از شهر شمیران و ۲ بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر دارای ۶۴ هزار و ۸۰۰ است که در ۱۹۰ مدرسه دولتی و ۲۰۲ مدرسه غیردولتی تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا