برق پیشانی زائران حرم تا حرم در شمیران چشم دشمنان را کور کرد

برق عرق پیشانی صدها عاشق از اهالی متدین و ولایتمدار شمیران و تهران که در اولین جمعه تابستان با سلام بر سلطان خراسان و برافراشتن پرچم ایران از حرم مطهر امامزاده صالح (ع) تجریش تا آستان مقدس امامزاده علی اکبر (ع) چیذر قدم زدند، چشم دشمنان میهن اسلامی‌مان را کور کرد.

به گزارش شمیرانات خبر، صبحگاه سوم تیر، در بارگاه مطهر صالح بن موسی الکاظم علیه السلام، موعد زنان و مردانی بود که عشق علی بن موسی الرضا (ع) به غیرت آ‌ن‌ها افزود تا حماسه‌ای دیگر از حضوری باشکوه را در شمیران رقم زنند.

عاشقانی که از هر قشر و با هر سنی که بودند، یک‌دل از قدمگاه آب و جارو شده حرم وارد و با خوش‌آمدگویی متولی امامزاده و خدام راهی سفره‌های صبحانه در حیاط باصفای حرم می‌شدند.

نوای ذکر علی بن موسی الرضا (ع) و فرازهای دعای ندبه که تمام شد، صدای قطعه مشهور مرحوم محمدعلی کریمخانی در وصف سلطان خراسان اشک را از دیدگان زائران جامانده جاری ساخت؛ همان‌ حس نابی که عکاسان چند دقیقه‌ای چشم می‌گرداندند تا بر چهره‌ها ثبت کنند.

دقایقی بعد زائران در حالی که ادای احترام می‌کردند، به سمت خیابان گوگل و شهرداری بدرقه شدند و به یکباره جمعیت چشمگیری در میدان تجریش و اطراف نمایان شد که گویی پیامی دارند؛ پیامی که از جنس حضور و ایستادگی پای آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

“ای لشگر صاحب زمان آماده باش، آماده باش” صدایی که در در گوش زائران و رهگذران و کسبه‌ای که درب مغازه‌ها به تماشا ایستاده بودند پیچید و قدم‌های را استوارتر کرد. در همین حین پرچم متبرک ضریح مطهر حضرت امام رضا علیه السلام در دستان خدام آن امام رئوف در صف اول این پیاده‌روی رسید و قلب همگان را همچون کبوترهای نظرکرده گنبد طلایی به پرواز درآورد‌.

زمانی که شرکت‌کنندگان همایش حرم تا حرم که یکی از مهم‌ترین اهدافش، به منصه ظهور رساندن بچه حزب اللهی‌هایی که پای اسلام و نظام ایستاده‌اند، در بلوار شهید اندرزگو و مقابله با جرائم و گناه‌های مشهود در این خیابان بود، وارد بلوار شدند، آب معدنی‌های خنکی تقدیمشان شد که این استراحتگاه نیز صحنه های چشم‌نوازی را رقم زد و صدای خنده‌های کودکان خردسالی که مادران‌شان آب بر سر و روی آن‌ها می‌چکاندند جمع را فرا گرفت. زنانی که علاوه بر رسم مادری، آداب حضور در جامعه را نیز از حضرت زهرا سلام الله علیها الگوبرداری کرده‌اند.

دیگر راهی به حرم مطهر امامزاده علی اکبر علیه السلام نمانده بود که طنین سلام فرمانده در بلوار شهید اندرزگو نگاه رانندگان و رهگذران را به جمع دوخت و این سوال را در ذهن و سپس زبان‌شان جاری کرد که “چه شده است؟” سوالی که بدون هماهنگی قبلی پاسخی مشابه داشت: “چیزی نشده، آمده‌ایم پیاده‌روی” پاسخی که برخی از این رهگذران را با جمع همراه کرد و به گلزار شهدای چیذر رساند.

خانواده معظم شهدا، دختران انقلاب، جانبازان، مسن‌ترها و جوان‌ها پا به پای هم قدم برداشتند تا خود را مقابل گنبد سبزرنگ امامزاده علی اکبر (ع) دیدند؛ پدر شهید محمدحسین حدادیان، متولی این آستان مطهر نیز در حالی که صندلی‌ها را جا به جا می‌کرد و آماده حضور مهمانان می‌شد، گه‌گاهی با میکروفون نامی می‌برد و خیرمقدمی عرض می‌کرد تا که تمام زائران وارد شدند و هر یک کنار مزار شهیدی آرام گرفتند و نفسی تازه کردند.

همایش باشکوه حرم تا حرم که آغاز راهی برای کوهپیمایی‌ها و راهپیمایی‌های دیگر سربازان ثابت قدم صاحب الزمان (عج) بود، پس از تجدید میثاق با شهدای گرانقدر این آستان، سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین بی‌آزار تهرانی متولی امامزاده صالح (ع) و قرعه‌کشی کمک هزینه سفر به مشهد مقدس به اتمام رسید.

براساس این گزارش، حرم مطهر امامزاده صالح (ع) که به عنوان قطب مذهبی فرهنگی پایتخت مورد استقبال زائران از مناطق مختلف کشور بسیاری‌ست، فرزند امام موسی کاظم (ع) و برادر امام هشتم شیعیان، در مرکز بازارچه سنتی تجریش (منطقه یک تهران) قرار دارد؛ زائران برای تشرف به آستان مقدس می‌توانند همه‌روزه از ساعت ۸ الی ۲۴ مراجعه داشته باشند.

آستان مقدس امامزاده علی‌اکبر (ع) که منتسب به امام چهارم شیعیان است، در محله چیذر منطقه یک تهران قرار دارد. این حرم مطهر دارای مزاری‌ است که ۵۸۷ شهید عظیم الشان در آن به خاک سپرده شده‌اند. این امر بر اهمیت آن افزوده و به یکی از پایگاه‌های مهم مذهبی پایتخت تبدیل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا