برنامه‌های شب قدر در اماکن مقدس شمال تهران اعلام شد

مراسمات احیاء و شب قدر در امامزاده صالح (ع) تجریش، امامزاده علی‌اکبر (ع) چیذر، کهف الشهدا ولنجک، تکیه بزرگ نیاوران و حسینیه امامزاده عبدالله (ع) جائیج لواسان در شب های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ ماه رمضان مشخص شد.

به گزارش شمیرانات خبر از ایرنا، آستان مقدس امامزاده صالح (ع) در شب‌های ۱۹، ۲۱ و ۲۳ رمضان کریم از ساعت ۲۲ الی دو بامداد با سخنرانی حجت الاسلام عبدالعلی گواهی، حجت الاسلام بی‌آزار تهرانی و حجت الاسلام دانشمند، و روضه‌خوانی محمدحسین پویانفر، محمود تاری و سید امیر حاج احمدی برگزار می‌شود.

همچنین حجت الاسلام محمدرضا درانی و محمد قدیانی نیز ۲۹ فروردین الی دو اردیبهشت بعد از نماز ظهر در این آستان مقدس اجرای برنامه خواهند داشت.

حرم مطهر امامزاده صالح (ع) فرزند امام موسی کاظم (ع) و برادر امام هشتم شیعیان، در مرکز بازارچه سنتی تجریش (منطقه یک تهران) واقع شده است.

آستان مقدس امامزاده علی‌اکبر (ع) نیز با سخنرانی حجت الاسلام ادیب یزدی، مناجات‌خوانی و مداحی مادحین اهل بیت ۳۱ فروردین، دو و چهار اردیبهشت ماه از ساعت ۲۳ میزبان شب زنده‌داران لیالی القدر است‌.

آستان مقدس امامزاده علی‌اکبر (ع) که منتسب به امام چهارم شیعیان است، در محله چیذر منطقه یک تهران قرار دارد. این حرم مطهر دارای مزاری‌ است که ۵۸۷ شهید عظیم الشان در آن به خاک سپرده شده‌اند. این امر بر اهمیت آن افزوده و به یکی از پایگاه‌های مهم مذهبی پایتخت تبدیل شده است.

همچنین ویژه برنامه‌ای در حرم مطهر شهدای گمنام کهف الشهدای ولنجک از ساعت ۲۱ تا ۰۰:۱۵ بامداد برگزار می‌شود.

مراسم احیاء شب‌های قدر و شهادت حضرت علی (ع) در تکیه نیاوران نیز از ساعت ۲۲:۳۰ با قرائت دعای جوشن کبیر، سخنرانی و عزاداری برگزار خواهد شد.

حسینیه امامزاده عبدالله (ع) جائیج لواسان نیز با تلاوت قرآن و جوشن کبیر توسط حجت الاسلام خوانساری و سخنرانی و مداحی و احیا توسط حجت الاسلام کربلایی کریم از ساعت ۱۲:۳۰ میزبان شب زنده‌داران لیالی القدر خواهد بود.

براساس این گزارش، دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا در تمامی مراسم‌ها به طور کامل رعایت می‌شود، اما شهروندان بایستی لوازم شخصی از جمله کتب ادعیه و زیارت را همراه داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا