برگزاری نشست پیشگیری از وقوع جرم در لواسانات

نشست پیشگیری از وقوع جرم در لواسانات برگزار شد.

به‌ گزارش پایگاه خبری شمیرانات خبر به نقل از روابط‌ عمومی دفتر امام‌ جمعه لواسانات، نشست پیشگیری از وقوع از جرم روز یکشنبه به ریاست یونس طرهانی رئیس حوزه قضائی لواسانات و با حضور حجت الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ایمانی امام‌ جمعه، عباس نوروزی دادستان عمومی و انقلاب، و جمعی از مسئولان ذی‌صلاح لواسانات در سالن جلسات دادگستری منطقه برگزار شد.

حجت الاسلام ایمانی، امام جمعه لواسانات در این نشست اظهار داشت: روح قوانین دینی ما بر پایه پیشگیری از وقوع جرم است و حتی اجرای حکم قصاص هم بر همین مبناست، زیرا اجرای حکم قصاص موجب جلوگیری از وقوع جرم‌های بعدی می‌گردد. (در جوامعی که حکم قصاص اجرا نمی‌شود می‌بینیم که آمار وقوع جرم و جنایت رشد چشمگیری داشته است).
وی خاطرنشان کرد: یکی از دلایلی که باعث شده پیشگیری وقوع جرم در جامعه به‌صورت مطلوب صورت نگیرد، این است که آموزش مباحث اخلاقی، نحوه رفتار و تعاملات اجتماعی از سنین پایه آموزش داده نمی‌شود و نیازمند توجه ویژه از سوی مسئولان این امر است.
امام جمعه لواسانات ضمن تشکر از رئیس دادگستری لواسانات اظهار امیدواری کرد: ان‌شاءالله این جلسات به‌صورت منظم و مستمر تشکیل شود و مصوبات آن نیز جدی گرفته شود، تا کمتر در جامعه شاهد وقوع جرم و جنایت باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا