برگزاری پنجمین نشست بخشدار لواسانات با دهیاران روستاهای تابعه

پنجمین نشست بخشدار لواسانات با دهیاران روستاهای تابعه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شمیرانات خبر به نقل از روابط عمومی بخشداری لواسانات، پنجمین نشست بخشدار با دهیاران روستاهای تابعه روز سه‌شنبه با حضور مرتضی نیکرو رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شمیرانات، رئیس و اعضای شورای بخش لواسانات، محمد ایمانی، نماینده امام جمعه بخش و جمعی از مسئولان بخشداری در حسینیه روستای سینک برگزار شد.

محسن مبارکی با اشاره به در پیش بودن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: شهروندان متدین منطقه از اواخر ماه ذی‌الحجه به استقبال ماه محرم رفته و هرکس به نوعی می‌خواهد در برگزاری با شکوه آیین عزاداری نقشی داشته باشد و این مهم در فضای روستاها کاملاً مشهود است. لذا دهیاری‌ها موظفند از ظرفیت و توان خود برای کمک به برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسمات استفاده کنند.

وی ادامه داد: البته باتوجه به آغاز موج جدید همه گیری کرونا، باید سعی بر این باشد که دستورالعمل‌های بهداشتی به منظور حفظ سلامتی عزاداران اباعبدالحسین علیه السلام رعایت شود.

بخشدار لواسانات عدم توجه هشدارهای سازمان هواشناسی استان فارس را از مهم‌ترین عوامل وقوع اتفاقات ناگوار در سیل این استان دانست و گفت: دهیاری‌ها در خصوص هشدارهای صادره توجه لازم را داشته باشند و نسبت به اتخاذ تصمیمات لازم برای پیشگیری و مقابله با بحران و حوادث غیرمترقبه در روستاها اقدامات لازم را به عمل آورند.

همچنین مسعود محمد زمانی، مسئول امور شهر و روستا بخشداری لواسانات ضمن تشریح ماده ۴۵ آئین‌نامه تشکیلات، انتصابات داخلی و امور مالی شوراهای اسلامی روستاها در خصوص فعالیت دهیاران، ارائه تفریغ بودجه دهیاری‌ها در موعد مقرر را از متذکر شد.

انتخاب نماینده دهیاران به منظور هماهنگی بیشتر و حضور فعال دهیاران در مسائل بخش، برنامه‌ریزی برای اجرای بیانیه قرارگاه جهادی وزارت کشور در پیشرفت و توسعه همه جانبه روستاها و شناسایی و معرفی ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری و صنایع دستی روستایی از جمله مهم ترین موضوعات مورد بحث در این نشست بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا