برگزیدگان شعر چله مهدویت در شمیرانات معرفی شدند

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شمیرانات با اشاره به اختتامیه عهدواره سراسری چله مهدویت اعلام کرد: از ابتدای طرح تا انتخاب برگزیدگان، بیش از ۵۰۰ اثر شعر به دبیرخانه این عهدواره در شهرستان ارسال شد.

به گزارش شمیرانات خبر، امام جمعه لواسانات شنبه شب در آئین اختتامیه بخش شعر نخستین عهدواره سراسری چله مهدویت که با شعرخوانی، آوازخوانی و نواختن نی با حضور معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و جمعی از مسئولان محلی و با تجلیل از برگزیدگان در سالن اجتماعات بخشداری برگزار شد، اظهار داشت: شعر انتظار، حاکی از امید است. معنای انتظار، فرج نهایی نیست و شاید بهترین معنا برای آن عمل باشد زیرا وقتی کسی منتظر واقعی باشد، دست روی دست نمی‌گذارد تا دستی بیاید و او را نجات دهد.

حجت الاسلام علی‌اکبر ایمانی ابراز داشت: انسان مومن باید به آینده‌ای روشن امیدوار باشد و یاس و ناامیدی را به دل راه ندهد زیرا  ایمان، باورها، اعتماد و توکل به خداوند باعث می‌شود تا هیچ بن‌بستی برای خود قائل نباشد و راه را باز ببیند.

وی افزود: امروز نیز مسلمانان انتظار یک آینده روشن را می‌کشند اما برای رسیدن به روز موعد و ظهور صاحب الزمان (عج)، باید همچون مهمانی که به وقت رسیدن‌اش در تکاپوی فراهم کردن شرایط هستیم، بستر جامعه را آماده کنیم، در غیر این صورت ظهور را نمی‌بینیم زیرا قرار نیست اتفاقی که برای ۱۱ امام(ع) پیش از منجی موعد اتفاق افتاد، برای ایشان هم رخ دهد.

امام جمعه لواسانات با بیان اینکه خداوند سرنوشت هیچ‌کس را تغییر نخواهد داد، مگر آنکه خود بخواهد و تلاش کند، تاکید کرد: انسان یک موجود مختار است، از این رو برای دستیابی به آینده‌ای روشن باید به میدان عمل بیاید و با هر اقدامی که می‌تواند زمینه را برای ظهور حضرت قائم (عج) فراهم کند.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر منطقه خاطرنشان کرد: تلاش همه ما بر این است تا چهره واقعی و موجه لواسانات و رودبار قصران در اذهان عمومی نشان داده شود، اما متاسفانه هر از چندگاهی خطا و اتفاقی رخ می‌دهد که باز هم روی آنتن‌ها می‌رویم.

حجت الاسلام ایمانی ادامه داد: برخورد یکی از عوامل نیروی انتظامی با یک خانم در این بخش، گرچه قصد شر و سوء نداشته است، اما رفتار نامناسبی بوده و آن را محکوم می‌کنیم و انتظار داریم تکرار نشود؛ باید مراقب باشیم در این منطقه حاشیه ایجاد نکنیم زیرا  این حواشی بر متن غلبه می‌کنند و همه زحمات و نشست‌های فرهنگی را زیر سوال می‌برد و این جفا بر حق کسانی است که در تلاشند تا لواسان با چهره شعر و ادب و فرهنگ و قرآن و دین شناخته شود.

عبدالرضا علی‌پناه معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران نیز خطاب به امیرحسین طاهری‌ رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شمیرانات تاکید کرد: هدف از این عهدواره رویداد محور آن بود که هنر را از ویترین خارج کنیم، از این رو لازم است شعرهای منتخب را بر بیلبوردهای سطح شهرستان نصب کنید تا شهروندان از آنها بهره مند شوند.

 نخستین عهدواره سراسری چله مهدویت به همت تشکل‌های فرهنگی، هنری، مردمی و پشتیبانی نهادهای حاکمیتی با مسئولیت استانداری و دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برگزار شد.

دبیرخانه‌های تخصصی این عهدواره شامل شعر (کلاسیک و نو) در شمیرانات؛ داستان (کوتاه و بلند) تهران؛ خوشنویسی ری؛ کتاب اسلامشهر؛ نقاشی فیروزکوه؛ خوانش متن (شعر و نثر) قرچک؛ گرافیک و تصویرسازی بهارستان؛ تئاتر خیابانی شهریار؛ پویش‌های فضای مجازی و جشنواره‌های مهدوی پیشوا؛ نقاشی‌خط پردیس؛ نمایشنامه‌نویسی و فیلم‌نامه‌نویسی (کوتاه) رباط‌کریم؛ نمایش‌های آیینی (تعزیه، نقالی، پرده‌خوانی و شمایل‌گردانی) دماوند؛ آواها و نواها (سرود، موسیقی و پادکست) ورامین؛ فیلم (فیلم مستند کوتاه، نماهنگ، موشن‌گرافی و استاپ‌موشن) پاکدشت  محیط‌آرایی قدس و مدیحه‌سرایی در شهرستان ملارد مستقر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا