بسیاری از اقدامات قضائی در رودبار قصران با توجه به گزارشهای مردمی بوده است

رئیس حوزه قضائی رودبار قصران با بیان این‌که بسیاری از اقدامات آن‌ها حاصل گزارشات مردمی است اظهار داشت: این حوزه در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ علیرغم کمبودها، از حیث عملکرد رتبه اول را در سطح استان به دست آورده و دستاوردهای بسیار خوبی داشته است.

به گزارش شمیرانات خبر، مجید عزیزیانی  با اشاره به  برخی مشکلات حقوقی در جلسه شورای اداری رودبار قصران گفت: این بخش از حیث امکانات اولیه از دورافتاده‌ترین مناطق کشور هم کم‌برخوردارتر است، درحالی که در کمترین فاصله زمانی از پایتخت قرار دارد و محل گردشگری و عبور بسیاری از مسئولان بلندپایه است.

وی افزود: انتقال ادارات از شمیران به رودبار قصران و لواسانات درخواست اهالی و مسئولان است و معنا ندارد دستگاه‌هایی که بیش از ۹۰ درصد از کار آن‌ها مربوط به این ۲ بخش می‌شود، در تهران باشند و دسترسی به کارگزاران و پیگیری امور انقدر سخت و زمان‌بر باشد.

نماینده دستگاه قضا در رودبار قصران بیان داشت: اگر معتقد هستیم مردمی که در این منطقه هستند، محروم‌اند، ابتدا باید خودمان را مواخذه کنیم و مسئول مستقیم مطالبات مردم و رفع محرومیت و مشکلات هستیم. چراکه نمایندگان قوای سه‌گانه در این منطقه هستیم؛ اگرچه نماینده‌ای از ۳۰ نماینده حوزه استحفاظی در مجلس شورای اسلامی برای پیگیری مسائل شمیرانات مععین و معرفی نشده است.

عزیزیانی با اشاره به ساخت‌وسازهای غیرمجاز منطقه خاطرنشان کرد: اگر دستگاه‌های متولی این حوزه درخواستی برای پیگیری کار، مقابله و تخریب داشته باشند، ما شبانه‌روز پای کار هستیم اما چرا باید شاهد این تعداد از بناهای غیرمجاز در منطقه باشیم؟ این امر در خوشبینانه‌ترین حالت نشان از کوتاهی برخی مسئولان از وظایف ذاتی خود داشته است چراکه اگر به موقع مانع تخلف شوند، کار به اتمام و ظهور یک ساختمان غیرقانونی نمی‌رسد.

وی با اعلام این‌که اجرای احکام صادره در اسرع وقت مطالبه دستگاه قضا است تاکید کرد: در جایی که قصور و فسادی رخ دهد، بدون اغماض و چشم‌پوشی ورود می‌کنیم و در راستای احقاق حقوق مردم‌، همچون پیگیری گزارشی که ۲۴ اردیبهشت به دست ما رسید و کمتر از ۴۸ ساعت به نتیجه رسید (اشاره به ویدئو ضبط شده توسط یک شهروند از ساختمان غیرمجاز در بستر رودخانه آهار (رودخانه جاجرود)) اقدام خواهیم کرد.

رودبار قصران دارای آب‌وهوایی کوهستانی و طبیعتی بکر، با ۲ شهر و ۱۶ روستا، از توابع شهرستان شمیرانات با جمعیتی اقزون بر ۱۷ هزار نفر در شمال شرقی پایخت قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا