به دنبال رفع تحریم‌ها به شرط تضمین و راستی‌آزمایی هستیم

امام جمعه لواسانات با بیان این‌که اقتصاد ایران و منافع ملی را به مذاکرات گره نمی‌زنیم، گفت: به دنبال رفع تحریم‌ها به شرط تضمین و راستی‌آزمایی هستیم و اجازه نمی‌دهیم دشمن از ما سوءاستفاده کند. 

به گزارش پایگاه خبری شمیرانات خبر به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه لواسانات، حجت الاسلام والمسلمین علی‌اکبر ایمانی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه لواسانات اظهار داشت: خودمان و صدا و سیما با محتواهایی که در خانه‌ها و مبلمان‌های لوکس تولید می‌کند، بر اشرافی‌گری دامن زده‌ایم و سبب شده‌ایم مردم به آن‌چه دارند، قانع نباشند و حتی با وام و قرض بخواهند خودشان را بالا بکشند. این‌ها سم کشنده است و فرهنگی‌ست که برای نظام و کشور تهدیدجدی به شمار می‌آید.
خطیب جمعه لواسانات با اشاره به مجالس عروسی خاطرنشان کرد: ازدواج امر واجب شرعی‌ست اما آن‌قدر تجمل‌گرایی را ترویج داده‌ایم هیچ پسری از ترس مهریه و طلا و مراسماتی که میلیون‌ها و گاهی میلیاردها تومان هزینه دارد، جرات نمی‌کند برای عروسی کردن اقدام کند. چراکه برخی از افرادی هم‌که ثروتمند نیستند، آبرو و حیثیت را در گرو برگزاری این جشن‌ها می‌بینند.
وی ادامه داد: کدام‌یک از ما ابتدای زندگی همه‌چیز داشته‌ایم؟ پس حالا چه‌کاری انجام داده‌ایم که در این شرایط دشوار جامعه، دین جوانان حفظ شود؟
حجت الاسلام ایمانی تاکید کرد: کارگرانی که اگر هزار سال هم کار کنند، روستاییان و طبقات پائین وقتی تبلیغات و فیلم‌های صدا و سیما را می‌بینند، و یا آبدارچی‌ها و راننده‌ها، مراسمات و ریخت‌ و پاش‌هایی که برخی از مسئولان می‌گیرند را می‌بینند؛ باید چه‌کار کنند؟ و این‌ها به سبب آن است که ما تشر امیرالمومنین علیه السلام به کارگزار خود را که فقط در مجلسی حاضر شده بود که فقرا در آن راه نداشتند را فراموش کرده‌ایم.
امام جمعه لواسانات در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که اقتصاد ایران و منافع ملی را به مذاکرات گره نمی‌زنیم، تاکید کرد: به دنبال رفع تحریم‌ها به شرط تضمین و راستی‌آزمایی هستیم و اجازه نمی‌دهیم دشمن از ما سوءاستفاده کند.
وی افزود: دشمنان از یک‌سو به دنبال نفت ایران هستند، از سوی دیگر نمی‌خواهند تحریم‌ها را رفع کنند. در واقع هدف آن‌ها حفظ چارچوب کلی تحریم‌ها و تعلیق برخی از آن‌هاست که هیچ منفعتی برای ما نخواهد داشت و تفاوتی با شرایط فعلی ندارد؛ لذا ما به این تعلیق تن نمی‌دهیم و فقط رفع تحریم‌ها آن هم پس از راستی‌آزمایی می‌تواند ما را قانع کند.
خطیب جمعه لواسانات با اشاره به قدرت امروز جمهوری اسلامی گفت: ما به مرحله بازدارندگی هسته‌ای رسیده‌ایم و طبق فتوا مقام معظم رهبری به دنبال سلاح کشتار جمعی نیستیم، اما برای هجمه‌های احتمالی آماده می‌شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا