به مناسبت هفته دولت؛ ۴۸ طرح در شمیرانات افتتاح می‌شود

فرماندار شمیرانات اعلام کرد: ۴۸ طرح با اعتبار ۷۶ میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان افتتاح و ۵ پروژه با اعتبار ۱۶ میلیارد و ۶۴۰ میلیون تومان در هفته دولت کلنگ‌زنی می‌شود.

به گزارش شمیرانات خبر، سید مهدی ساداتی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته دولت، بیان داشت: طرح‌های مذکور در زمینه عمرانی و کشاورزی توسط ۱۵ دستگاه اجرایی افتتاح خواهد شد که منجر به اشتغال‌زایی ۸۳۹ نفر نیز می‌شود.

وی از افتتاح روکش آسفالت محور فشم – گرمابدر، سالن ورزشی گرمابدر، تصفیه‌خانه فاضلاب نیکنامده به عنوان مهم‌ترین طرح‌های شمیرانات نام برد.

این مقام مسئول گفت: عملیات گازرسانی به پس‌قلعه به عنوان آخرین روستای شمیرانات در پروژه‌ گازرسانی در این هفته آغاز می‌شود، و از لحاظ صعب‌العبور بودن روستا، اتمام این عملیات از اقدامات موثر دولت خواهد بود.

فرماندار شمیرانات همچنین اظهار داشت: از مسئولان شهرستان می‌خواهیم پاسخگویی شفاف، صریح و بی‌منت به مطالبات شهروندان را مقدم بر تمام اقدامات خود بدانند و در مسیر تکریم ارباب رجوع حرکت کنند.

وی بیان داشت: این شهرستان مقصد گردشگری است، از این رو باید زیرساخت های این صنعت بیش از پیش ایجاد شود اما برغم تمام تلاش‌های انجام شده در این حوزه باید اعتبارات بیشتری به این امر اختصاص یابد.

ساداتی همچنین تصریح کرد: آخرین مصوبه ما در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری برای حمایت از تولید داخلی و دستورات ابلاغی دولت، عدم استفاده مدیران شهری و دولتی از خودروهای وارداتی بود که حدود یک‌ماه پیش تصویب و ابلاغ شد.

وی یادآور شد: در اولین اقدام در راستای اجرای این مصوبه نیز خودرو شاسی بلند در اختیار فرمانداری را تحویل دادیم؛ لذا انتظار داریم دیگر مسئولان شهرستان نیز فوراً نسبت به فروش و تبدیل خودروهای خارجی اقدام کنند. تلاش ما برای فرهنگ‌سازی بیشتر این مساله است که مسئولان خدمتگزاران مردم هستند و بایستی هم‌سطح قشر معمولی جامعه گذران زندگی کنند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به همراهی قابل تقدیر کسبه که بیش از ۹۸ درصد حدود ۲ ماه در اوج این بیماری کویید ۱۹ صنوف را تعطیل کردند و همکاری شهروندان فهیم که با وجود بیش از ۳۴۰ نقطه گردشگری و تفریحی حتی در تعطیلات نوروز، قرنطینه خانگی را رعایت کردند، می‌توانیم بگوییم عملکرد خوبی در بحث پیشگیری از شیوع و مقابله با ویروس کرونا داشته‌ایم.

فرماندار شمیرانات افزود: در این میان به خوبی از حمایت خیران نیک‌اندیش در جبران کاستی‌های بهداشت و درمان شهرستان بهرمند شدیم و توانستیم مراحل کمک‌های مومنانه و توزیع چندین هزار بسته‌ معیشتی با همکاری بی‌نظیر بسیج و ائمه جمعه را در راستای دست‌گیری از نیازمندان در زمان بحران کرونا داشته باشیم.

ساداتی گفت: با توجه به اینکه سرشماری سال ۹۵ در فصل پاییز، زمانی که سرما فرا می‌رسد و برخی سکنه از روستا خارج می‌شوند، انجام شده است، آمار به درستی ثبت نشده و تفاوت بسیاری با نیمه اول سال دارد؛ البته امیدواریم با اقدامات شایسته دهیاران، و ارتقا زیرساخت‌ها شاهد مهاجرت معکوس و روند رو به رشد جمعیت به روستاها و رونق بیشتر کشاورزی باشیم.

فرماندار شمیرانات اعلام کرد: برنامه‌های هفته دولت این شهرستان از جمله افتتاح اهم طرح‌ها و دیدار با خانواده معظم شهدا، فردا (سه‌شنبه) با حضور معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران انجام خواهد شد.

هفته اول شهریورماه، به مناسبت شهادت دو دولت مرد بزرگ انقلاب اسلامی، شهید محمدعلی رجایی (رئیس جمهور) و شهید دکتر محمدجواد باهنر (نخست وزیر) هفته دولت نام گرفته است. در طی این هفته، مردم با عملکرد و دستاوردهای دولت در زمینه های گوناگون عمرانی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی آشنا می شوند.

شهرستان گردشگری شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی و طبیعتی مطلوب، متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرقی منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی پایتخت گستره شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا