رئیس حوزه قضائی رودبار قصران: : بی امان با فساد برخورد می‌کنیم

رئیس حوزه قضایی بخش رودبار قصران تاکید کرد: دستگاه قضایی بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری، فارغ از جبهه‌گیری سیاسی در مقام بسط عدالت و مبارزه با فساد بی امان ورود خواهد کرد.

به گزارش شمیرانات خبر، مجید عزیزیانی در سخنرانی امروز بین خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بخش رودبار قصران افزود: نظام شاهنشاهی را کنار زدیم زیرا به فسادهای رخنه شده توجهی نمی‌کردند اما ما در دستگاه قضا جمهوری اسلامی ایران برخوردی جدی با مفاسد خواهیم داشت. وی تصریح کرد: بقای

نظام بر پایه برقراری عدالت و ریشه‌کن کردن فساد است.

عزیزیانی خاطرنشان کرد: در حوزه قضائی هیچ افراط و تفریطی وجود نخواهد داشت و با هر فرد به اندازه تخلف و جرم او برخورد می‌کنیم.

این مقام قضائی با بیان اینکه هدف ما حفظ کیان اسلام و نظام جمهوری اسلامی است، گفت: نظارت و برخورد ما مقطعی و مناسبتی نیست و به صورت مستمر در حال رصد اشخاص هستیم؛ در این راه خواستار کمک شهروندان نیز هستیم.

با تمام متخلفان یکسان و بدون هیچ اغماضی برخورد کرده‌ایم

رئیس حوزه قضایی رودبار قصران اعلام کرد: طی ۷ ماه اخیر با صدور بیش از ۳۰۰ حکم قضایی از تصرف هکتارها اراضی ملی، کشاورزی و جرایم راه‌ها و رودخانه‌ها جلوگیری کرده‌ایم، و با اقدام به موقع مانع دست اندازی افراد به اموال دولت و مردم شده‌ایم.

عزیزیانی ضمن تشکر ویژه از سربازان گمنام امام زمان (عج)، دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی اظهار داشت: با همکاری کارکنان خدوم مجموعه‌های مذکور، طی اقدامی انقلابی تمامی مفاسد منطقه را رصد کرده، با قاطعیت وارد شدیم و با تمام متخلفان در هر جایگاهی که بودند، بدون هیچ اغماضی برخورد کرده‌ایم.

بسیاری از پایگاه‌های فساد اخلاقی پلمب شدند

وی با اشاره به مطالبه مهم مردم در خصوص مبارزه با فساد اخلاقی در منطقه، ضمن قدردانی از فعالیت‌های موثر نیروی انتظامی در این زمینه بیان داشت: در این مساله نیز با همکاری ناجا، بی امان ورود کرده و بسیاری از خانه‌هایی که برای مفاسد اخلاقی، در هر شب میلیون‌ها تومان اجاره داده می‌شدند را پلمب کرده‌ایم.

این مقام قضایی تاکید کرد: ما در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر این موارد حساس بوده و واکنش خواهیم داشت. مفسدان بدانند، هر جا فسادی لمس شود با قدرت ورود می‌کنیم.

رئیس حوزه قضایی رودبار قصران یادآور شد: ما نباید در شب وفات ائمه اطهار شاهد برگزاری مجالس لهو و لعب و آزار اهالی متدین منطقه باشیم؛ کسانی که تاکنون اینجا را پاتوق کرده بودند نیز بازداشت و با حکم قضایی حدود شرعی را اجرا کردیم.

مسئولان متخلف برای حفظ آبرو، فوراً خود را معرفی‌ کنند

عزیزیانی تاکید کرد: دستگاه قضا در این منطقه محکم و مقتدر درصدد برخورد با متخلفان است و دیر یا زود تمامی آنها را شناسایی کرده و پای پاسخگویی در محکمه عدالت می‌کشاند؛ لذا توصیه می‌کنیم، افراد متخلف پیش از گزارش دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و ورود دستگاه قضا خود را معرفی کنند.

وی یادآور شد: متخلفانی که به دنبال راه نجاتی هستند، مطمئن باشند با معرفی خود و استرداد بیت‌المال با رافت اسلامی مواجه شده و با حفظ آبرو، و در کمال عدالت با آنها برخورد می‌شود. در غیر این صورت باید منتظر کشف ما و برخورد سنگین احکام قضایی باشند.

مدیران فاسد استثنا هستند؛ مردم بدبین نباشند

این مقام قضایی ابراز کرد: حاکمیت ما اسلامی و انقلابی است و بیش از ۹۰ درصد مدیران و کارگزاران کشور، پاک لایق، جهادی و متدین هستند. اگر مسئولی فساد می‌کند و دستگیری‌ها رخ می‌دهد، نباید مردم را بدبین کند چرا که این افراد استثنا و بین مدیران پاک نظام انگشت شمار هستند.

رئیس حوزه قضایی رودبار قصران افزود: ما در دستگاه قضا پناهگاه مدیران پاک هستیم، در بسیاری از خطرات پشتیبان و حامی آنها بوده‌ایم و از تعرض‌های بیجا جلوگیری کرده‌ایم. من بعد نیز لحظه‌ای از حمایت این افراد که عاشقانه و خالصانه، شبانه روز برای مردم خدمت می‌کنند، دست بر نخواهیم داشت.

ترس از خدا، رکن اساسی برای یک مدیر است

عزیزیانی اظهار داشت: ما هیچگاه در امور اجرایی دخالت نمی‌کنیم اما پیشنهاد می‌دهیم مدیرانی انتخاب شوند که از خدا هراس دارند؛ اگر مدیری از خدا نترسد، هر کاری می‌تواند انجام دهد.

وی تصریح کرد: افرادی باید بر منصب بنشینند که عشق خدمت به مردم را دارند، اگر کسی با سفارش، رایزنی و فشار مدیر شود قطعاً منفعتی در پیش است.

این مقام قضایی خطاب به مسئولان نیز یادآور شد: مسئولیت یک امانت الهی است که بایستی در پیشگاه خداوند، لحظه به لحظه عملکردمان را پاسخگو باشیم. این جایگاه‌ها فرصتی برای کسب ملک و ماشین و اموال فراوان نیست!

رئیس حوزه قضایی رودبار قصران گفت: طبیعی است زمانی که مسئولی به دارایی غیر متعارف می‌رسد، او را رصد و برخورد می‌کنیم.

کادر قضایی و اداری رودبار قصران افزایش چشمگیری داشته است

عزیزیانی اعلام کرد: طی ماه‌های اخیر کادر قضایی و اداری بخش افزایش محسوسی داشته و بیش از ۵۰ درصد پرونده‌های گذشته تعیین و تکلیف شده است. همچنین زمان دادرسی و فرآیند بررسی پرونده‌ها نیز با کاهش چشمگیری مواجه است.

وی ضمن تاکید بر اهمیت تکریم ارباب رجوع خاطرنشان کرد: مردمی کردن دستگاه قضا، سیاست این قوه است و ما نیز در راستای تحقق این هدف دست واسطه‌ها و دلالان را قطع کرده و دسترسی شهروندان به مسئولان قضایی را تسهیل کرده‌ایم.

این مقام قضایی تاکید کرد: بسیاری از برخوردهایی که با مفاسد و تخلفات گوناگون صورت می‌گیرد به واسطه گزارشهای مردمی و ورود با قدرت دستگاه قضا است که امیدواریم این همکاری دو جانبه تداوم یابد.

رودبار قصران متشکل از شهرهای اوشان، فشم،میگون و شمشک دربندسر با ۱۶ روستا، یکی از بخش‌های شهرستان شمیرانات در شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

این منطقه به دلیل آب و هوای کوهستانی و طبیعتی بکر در سال‌های اخیر مورد تصرف اراضی و ساخت و سازهای غیرمجاز فراوانی قرار گرفت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا