تاکید فرماندار شمیرانات بر اتخاذ تمهیدات لازم برای حضور حداکثری راهپیمایی قدس

فرماندار شمیرانات با بیان این‌که مساله قدس مساله اول جهان اسلام است؛ خطاب به مسئولان شهری و روستایی تاکید کرد: در راستای تسهیل زمینه برای حضور حداکثر شهروندان در راهپیمایی روز قدس، تمهیدات لازم اتخاذ، وسیله ایاب و ذهاب مهیا و تمامی موانع احتمالی برطرف شود.

به گزارش شمیرانات خبر، مجتبی ذاکریان در جلسه شورای اداری بخش لواسانات که در حسینیه اعظم روستای لواسان بزرگ برگزار شد، اظهار داشت: انتظار داریم شوراها از ظرفیت‌های متنوع و متعدد جوانان، روحانیت و افرادی که در گذشته جایگاه‌های نظامی و سیاسی داشته و ساکن منطقه هستند تحت عنوان هیأت اندیشه‌ورز استفاده کنند و پتانسیل غنی و کم‌هزینه مردمی را در راستای بهرمندی از نبوغ، خلاقیت و تجربیات ایشان برای تعریف مناسب مسائل و راهکارهای اجرایی به کار گیرند.

وی خطاب به شوراهای اسلامی افزود: مساله تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی را به جمع‌های سه، چهار نفری محدود نکنید؛ این جمع را گسترش دهید و معتمدان مردم را در تصمیم‌سازی دخیل کنید. در این صورت احتمال شائبه نیز برای اهالی کاهش می‌یابد و منجر به جلب بیشتر اعتماد ایشان به اعضای شورا خواهد شد.

نماینده عالی دولت در شمیرانات خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مغفول مانده در روستاها، مباحث فرهنگی و تربیت نیروی انسانی است که وظیفه شورا و دهیاری به شمار می‌آید. باید در راستای فضاسازی فرهنگی، تعظیم شعائر و مناسب‌ها، اقدامات هنری، آموزشی و تعلیم و تربیت تدابیری موثر اتخاذ شود.

ذاکریان ادامه داد: برای معرفی چهره‌های شاخص و مفاخر منطقه برنامه‌ریزی داشته باشید تا فرزندان‌تان الگوهای مناسب داشته باشند. این انتقال فرهنگ وظیفه‌ای بر عهده شوراها و دهیاری‌هاست که بخشداری نیز باید بر آن نظارت داشته باشد؛ چرا که اگر اقدامی در زمینه صورت نگیرد و از بودجه‌های تخصیصی برای این حوزه هزینه نشود، اقدامات دیگری انجام خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: وظیفه ما تامین رفاه مردم و زمینه‌سازی برای رشد و کمال معنوی ایشان، و هدف نهایی آخرتی آباد است.

فرماندار شمیرانات خطاب به مسئولان حاضر گفت: تعهد ما به عنوان کارگزاران نظام این است تا در فضای جمهوری اسلامی کار کنیم؛ باید مراقب باشید تا به ارزش‌ها پایبند باشید و علیه اخلاق و منافع مردم اقدامی انجام شود.

ذاکریان در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: قوانین حد و حریم وظایف و اختیارات مدیران را مشخص می‌کند، اما مسئولان نباید فراموش کنند قوانین و ابلاغیه‌ها برای گره‌گشایی از مردم است. لذا اگر در اجرای قانونی مانع و مزاحمتی متوجه اهالی می‌شود، مدیر مربوطه بایستی برای حل آن مساله، شرایط محلی را بسنجد و طبق آن برای بازبینی قانون از مراجع ذیصلاح پیگیری کند.

نماینده عالی دولت در شمیرانات در ادامه با اشاره به این‌که شوراها منتخبان مردم هستند و بر خود وظیفه می‌دانیم گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای رفع مسائل و مشکلات ارائه دهیم، گفت: اصلاح، ترمیم و ایمن‌سازی جاده‌های منطقه با اولویت در دست پیگیری قرار داشته و بازدید میدانی مدیران استانی نیز انجام شده است.

وی افزود: برای تصویب مصوبه‌ای در خصوص حل مساله مذکور، و آغاز کار اجرایی، جلسه شورای اداری شهرستان پیش‌رو را با حضور وزیر راه و شهرسازی و یا معاونان مربوطه این وزارت‌خانه برگزار خواهیم کرد.

ذاکریان اظهار داشت: بازبینی مصوبه حریم رودخانه جاجرود و سد لتیان نیز یکی دیگر از مواردی است که به سبب محدودیت و مشکلاتی که برای اهالی بخش‌های پدید آورده، با جدیت در دست پیگیری است.

شهرستان شمیرانات با آب‌وهوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه ۲ تهران) و بخش‌های لواسانات (شهر لواسان و ۲۰ روستا) و رودبار قصران (شهرهای اوشان، فشم، میگون و شمشک، دربندسر و ۱۶ روستا) با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا